Algemeen forum voor discussie over de website
Door wsp
plust schrijft:
In eerder bericht het volgende aangegeven:
Mijn bedoeling met Meteo Actueel is dat wanneer het lekker draait, ik een knop erbij wil gaan bouwen waarmee je een ander station zou kunnen kiezen.
Hiervoor heb ik dan van de stations die er in voor willen komen gegevens nodig. Ik ben nog een beetje aan het broeden hoe dit het makkelijkst aan te pakken, dus daar kom ik nog op terug.

:blush: Echter nooit meer aan gedacht dat iedereen, waaronder ikzelf, akkoord gegaan is met de regel dat de XML feed alleen voor eigen website gebruikt mag worden.

:(Als door mijn programmaatje Meteo Consult de knop om zou draaien is niemand daar blij mee.

Mocht er eventueel in de toekomst toch toestemming komen, bouw ik het met plezier in Meteo Actueel, maar tot die tijd wordt de ontwikkeling op dit gebied gestaakt.

Dit had ik al verwacht, zo zien we wel hoe MC werkt, hun wel en andere niet ondanks dat er een link van MC in jouw prg zit, vindt dit gewoon schandalig.
Dit komt aslle partijen ten goede, zowel HWA MC en het weerstation zelf en de gebruikers, zo zien we maar weer hoe het kan gaan.
Vindt dit een beetje heel erg jammer, belachelijk voor woorden.
Zoals al velen schreven data kun je gewoon van het internet halen, dus ook die xml feed hoor, komt toch alleen maar ten goeden van alles.

Vindt dit zeer triest, helaas val ik weer in de herhaling omdat dit mij bloed laat koken.

Eventjes harde woorden richting MC, als Jerry zijn prg niet mag verder ontwikkelen dan zet ik mijn gegevens uit richting MC.
Ook nu zullen er weer mensen zijn die schrijven van dat ik het al eens gezegd hebt en ook gedaan, ik vindt dat Jerry het mag gebruiken en zo niet, helaas gen data meer aan MC en hoop ik dat een ander slimerik aan een xml feed gaat werken met ook verwachtingen en dat we dan lekker overschakelen, ik hoop dat er iemand is die dit mogelijk zou kunnen maken.
Door Luc
Hoi Marcel,

Even voor de goede orde. Meteo Consult heeft hier nog helemaal niet gezegd dat Jerry zijn programma niet mag ontwikkelen.

Jerry heeft een mooi programma ontwikkeld. De actuele data erin verwerken is perfect. Als de MOS verwachting in een eigen programma op de eigen PC gebruikt wordt, dan zal niemand daar moeite mee hebben. Indien het programma verspreid gaat worden via internet en als er dan ook nog een keuze gemaakt kan worden tussen alle deelnemende weerstations, dan is het een ander verhaal.

Ik heb Jerry daarop gewezen.

Gr,
Luc
Door plust
Hallo WSP,

Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat ik toch het een en ander even recht moet zetten.

Ik ben niet terug gefloten door MC, maar door een mede forum lid gewezen op de overeenkomst.

Hetgeen wat ik er niet in ga bouwen is de mogelijkheid om vanuit Meteo Actueel de gegevens van andere dan jouw eigen station op kan vragen. Verder wordt er gewoon door ontwikkeld aan MA.

Je kan bij "eigen gegevens" nog steeds je eigen XML feed ingeven, en waarschijnlijk gaat men er niet moeilijk over doen als jij dit voor jezelf op je eigen PC gebruikt.

Zodra je je eigen XML feed gebruikt wordt die van mij uitgeschakeld.

Geniet van de XML feed die nu geboden wordt door MC. Het laatste wat ik wil is dat door een simpel programmaatje mensen de dupe zouden worden.
Door wsp
Luc schrijft:
Hoi Marcel,

Even voor de goede orde. Meteo Consult heeft hier nog helemaal niet gezegd dat Jerry zijn programma niet mag ontwikkelen.

Jerry heeft een mooi programma ontwikkeld. De actuele data erin verwerken is perfect. Als de MOS verwachting in een eigen programma op de eigen PC gebruikt wordt, dan zal niemand daar moeite mee hebben. Indien het programma verspreid gaat worden via internet en als er dan ook nog een keuze gemaakt kan worden tussen alle deelnemende weerstations, dan is het een ander verhaal.

Ik heb Jerry daarop gewezen.

Gr,
Luc

Hallo Luc,

Maar de beslissing ligt dus bij MC en bij niemand anders, dus ik kijk richting MC want die maken de regels op HWA over onze data.
Dit is niet om weer tegen jullie te beginnen absoluut niet, maar het prg is voor alle partijen ok in mijn ogen, ik zou inderdaad niet weten wat voor bezwaar MC zou kunnen hebben als hun ook worden vermeldt met een link.
je weet ik ben zeer vel en ik zal het hier bij laten en afwachten wat er uit gaat komen, als jerry of wie dan ook het niet mag gebruiken wie is MC om mijn data te verbieden voor zulke prachtige prg's.
Ik hoef thuis niet te kijken op een prg wat het weer is, dar heb ik een console voor. Dit is wel zeer fijn voor gebruikers.
maar goed, dan gebruikers kijken dan op de site en zien ze de MOS ook, wat is dan het probleem als er een prachtig prg wordt ontwikkeld waar ze de MOS ook zien?
Blijft toch hetzelfde, allemaal flauwekul en eigen belangen.

Heb een tijdje geen data aan geleverd en dit zou de druppel kunnen gaan worden dat ik er inderdaad helemaal mee stop, heb het helemaal gehad met de verplichtingen die wij hebben ten opzichten van MC, het is mijn data en mag ik beslissen wie wel of niet mag gebruiken.

Jerry is niet de schuldige ik zie de schuld bij MC en ook al is er geen uitspraak gedaan het idee dat je hun moet vragen mag dat, getver.

Ik zal weer aangevallen worden, maar mij zal het niet boeien, het station draait ook zonder MC.

Ik wens het jullie.

Haal mij maar uit de database Luc.
ga nu werken en zal straks alles erui halen, dit is mijn gens.
Wees gegroet, diese jong is voet.
Door jansmit
Werkt hier nu ook uitstekend
Bijlagen
Vastleggen.jpg
Vastleggen.jpg (91.85 KiB) 3038 keer bekeken
Door Meteo Simpelveld
plust schrijft:
In eerder bericht het volgende aangegeven:
Mijn bedoeling met Meteo Actueel is dat wanneer het lekker draait, ik een knop erbij wil gaan bouwen waarmee je een ander station zou kunnen kiezen.
Hiervoor heb ik dan van de stations die er in voor willen komen gegevens nodig. Ik ben nog een beetje aan het broeden hoe dit het makkelijkst aan te pakken, dus daar kom ik nog op terug.

:blush: Echter nooit meer aan gedacht dat iedereen, waaronder ikzelf, akkoord gegaan is met de regel dat de XML feed alleen voor eigen website gebruikt mag worden.

:(Als door mijn programmaatje Meteo Consult de knop om zou draaien is niemand daar blij mee.

Mocht er eventueel in de toekomst toch toestemming komen, bouw ik het met plezier in Meteo Actueel, maar tot die tijd wordt de ontwikkeling op dit gebied gestaakt.

Goedemorgen,
Wanneer je het contract bekijk mag dit daadwerkelijk niet, dus je pleegt contractbreuk.
Echter wanneer het MC toestemming wil geven zal het contract dit ook niet toelaten en zou het contract dan ook waardeloos worden.
En zal de gehele contractstelling een wassen neus zijn voor mijn gevoel.
Er staat expliciet in dat het alleen voor je eigen is.
Ik heb reeds eerder aangegeven dat ik buiten de andere minpunten het contract ook een zie als een wurgcontract zie.
Groet Bert
Door osjohn
Als je toch via /customtex.txt i.p.v. /customtex10.txt dit programma laat draaien is toch het probleem uit de wereld ??

John van Os
Door wslangerak
John,

De actuele data van een station (customtextout10.txt) is geen probleem. De XML-feed met de verwachting misschien wel.

Gr,
Door plust
Het gaat inderdaad om de XML feed. Om problemen te voorkomen, en toch de wensen van enkele gebruikers te vervullen, ben ik begonnen aan een "uitgeklede" versie van Meteo Actueel.
Het is hetzelfde programma, maar dan zonder de verwachting.
Hierin wordt het mogelijk om de actuele gegevens van andere stations te bekijken. Natuurlijk alleen nadat het station zelf aangegeven heeft in de lijst voor te willen komen.
Het is nog in ontwikkeling, dus later meer.
Door wthus
De XML feed kan toch geen probleem opleveren? je gebruikt het programma voor jezelf en dus ook de verwachting. En daarbij kan je alleen voor je eigen station de xml feed opvragen, van andere stations die aangemeld zijn bij HWA zie je geen xml feed en is deze ook niet opvraagbaar. En wat ik zo zie staan de xml feeds ook niet standaard in het programma opgenomen. Dus kan er volgens mij helemaal geen probleem bestaan.

Moet trouwens meteen zeggen dat ik het programma zelf niet zal gebruiken, vind het web daarvoor veel gemakkelijker ;)
Maar... Wel mooi gedaan!