Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door forsurh
Wat is trouwens het beste om in stormvue als achtergrondkaart te gebruiken? Jpg of Png?. Ik heb het idee dat .png niet door alle brouwsers ondersteund wordt.

Mijn netwerkversie van IE op het werk in ieder geval niet. En kan ik een png zonder kwaliteitsverlies overzetten on jpg? ik heb al het e.e.a. geexperimenteerd, maar kan het niet net zo scherp krijgen als een png.

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl

bekijk eens het resultaat en bij onvolkomenheden mag je het me melden!:)
Door beneluxmeteo
Hallo Wisse,

Onweerdetectie is leuk, maar verwacht geen mega wonderen. Ik heb zelf paar jaar ervaring met de Boltek en het systeem heeft bij mij teleurstellend gepresteerd. Dwz dat dingen vaak niet goed geplot worden. De sofware wordt wel steeds beter, maar lost inhoudelijk (helaas) vaak niet problemen makkelijk op.

Mijn advies is om nog een tijdje te wachten, totdat ze systemen iets beter ontwikkelt zijn.

Groet,

Johan
Door beneluxmeteo
De gevoeligheid is wel in te stellen, maar geeft dus geen significant resultaat. Misschien dat één en ander goed functioneert als je op de 'vlakte' woont, maar binnen de bebouwde kom kunnen er onverklaarbare 'noises' storingen optreden waar de vinger niet op te leggen valt. Een dimmer voor de verlichting in de nabije omgeving kan al vervelende storing opleveren. Wat mij verder ook opviel, is dat tijdens onweer in Winschoten, de 'close strikes' niet werden geplot.

Voor hetzelfde zijn er mensen met positieve ervaringen, maar mijn ervaring heeft geleerd in de jaren dat ik de boltek heb gebruikt, je geen mega wonderen moet verwachten en je het geld beter in de portomonee kunt houden totdat er een systeem is wat misschien wel aan de verwachtingen voldoet.
@Johan;

Ik heb hem al gekocht en draait al een paar weken, maar ik ben er heel content mee! Je krijgt inderdaad veel "noises" als je veel last hebt van storing.

Maar in mijn geval woon ik aan de rand van het dorp, heb de antenne op ca 9 meter gemonteerd en zover als je oostelijk, zuidelijk of gedeeltelijk westelijk kan kijken polderlandschap...

Dan kan dus een groot voordeel zijn.

Even een voorbeeld; vaandaag 481 strikes met maar 6 noises en de squelch op 0

Als ik dat laat plotten in de kaart klopt het ook nog eens met de werkelikheid. Tuurlijk iss het zo dat als je het echt perfect wil hebben je wel een paar maanden bezig bent.

Wachten is nu op Nexstorm 2.0 die in de loop van dit jaar komt en een hoop zaken stukken verbeterd zijn. (Zelflerende functie?)

Ik volgde in het verleden altijd weerstation kollumerzwaag, die had een zelfde systeem en die was altijd heel correct!

Nogmaals, ik ben er blij mee...

Groeten,
Wisse,

Hey wisse, leuk dat je ook een stormtracker hebt. Ik heb de mijnes rond december aangeschaft. Antenne moet buiten nog geplaatst worden zodra ik weet waar ik de minste noise/reflectie's heb.

IJzeren objecten in de buurt geven reflectie's en plotten je strikes op de verkeerde plekken. Aangezien ik een TL-lamp op zolder heb liggen, kan het op deze plek ook niet.

Zodra het beter weer wordt, ga ik wel op zoek naar een goeie plek. Denk zelf aan de schotel steun en vanuit daar een pijp een aantal meters de lucht in met daaraan weer een pcv buis van 1 meter boven de ijzerenpijp met daarboven een pvc capsule waar de antenne inzit. Kan ik eventueel ook mijn Weer-instrumenten aan die ijzeren buis hangen voor een nog betere accuratie.

De software van nexstorm draait al reeds op me server.

Hoop dat de onweer niet al te snel komt, moet het hele spul nog calibreren. :woohoo:
Oxize schrijft:
Hoop dat de onweer niet al te snel komt, moet het hele spul nog calibreren. :woohoo:

Daar heb je wel de onweer voor nodig, dus laat maar snel komen dacht ik zo, maar van de andere kant mag het van mij weg blijven, toch altijd angst dat de bliksem kan inslaan.
beste is geen ijzer in de buurt, ook geen 1 meter.
Ik zelf heb dit ook nog niet, maar een kennis in deutschland heeft hem helemaal op een pvc buis gemaakt en bij hem werkt het perfect. Het is ook afhankelijk van hoge gebouwen en zo, daar kun je ook veel terug kaatsingen van krijgen, heel veel zelf. beste is vrij wonen, dan zo hoog mogelijk op een pvc buis en voor de rest geen elektro apparatuur in het huis, maar of dat mogelijk is ;-)
maar altijd leuk en vooral binnen een straal van 50 km, daar buiten is leuk, maar niet te vertrouwen.
maar altijd leuk en vooral binnen een straal van 50 km, daar buiten is leuk, maar niet te vertrouwen.

Dat klopt Marcel, maar afgelopen week veel losse inslagen in de nabijheid van Italië. Als ik dan kijk naar die van mij registreerd hij dat ook in die richting, positie niet helemaal juist maar toch...

Zodra het beter weer wordt, ga ik wel op zoek naar een goeie plek. Denk zelf aan de schotel steun en vanuit daar een pijp een aantal meters de lucht in met daaraan weer een pcv buis van 1 meter boven de ijzeren pijp met daarboven een pvc capsule waar de antenne inzit. Kan ik eventueel ook mijn Weer-instrumenten aan die ijzeren buis hangen voor een nog betere accuratie.

Ik heb die van mij helemaal opgebouwd uit 40 en 50 mm pvc. Zowel de buis als de standaard op het platte dak (zie mijn site). De voet heb ik volgegoten met beton en geborgd op het platte dak met een file dot sileconen op alle hoeken....

Nu wachten op echte buien....

overigens;

@Oxize:

Ook zo'n fan van stormchasers?:laugh:

@ All
Kan IE 6.0 slecht met java icm met *.png files omgaan?

Groeten,
Wisse

• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10