Algemeen forum voor discussie over de website
Door Gerrit
Hallo.

Ik heb wat vragen over meteohub.

Het liefst zou ik mijn pc de hele dag aan laten staan,maar dat wordt mijn te duur en van dat gezoem wordt ik ook gek,de pc heb ik alleen maar aan voor het weerstation,verder werk ik met een mac.
Nu lees ik wat over de meteohub,misschien kan iemand mijn wat op weg helpen,ik snap het niet helemaal.
Ik zou dan bijv de Linksys NSLU2gebruiken.

Als ik de vantage pro2 aansluit kan dat alleen via de data logger zover ik weet,kan ik die data dan ook op mijn computer zien of is dat niet mogelijk.

In heb begrepen dat ik de software van Meteohub,en de progamma,s die ik gebruik,WsWin en Weatherlink op een geheugenkaart moet zetten,is het moeilijk het een en ander in te stellen ,of valt het wel mee?

Gerrit Rekers
Door wsp
Gerrit schrijft:
Hallo.

Ik heb wat vragen over meteohub.

Het liefst zou ik mijn pc de hele dag aan laten staan,maar dat wordt mijn te duur en van dat gezoem wordt ik ook gek,de pc heb ik alleen maar aan voor het weerstation,verder werk ik met een mac.
Nu lees ik wat over de meteohub,misschien kan iemand mijn wat op weg helpen,ik snap het niet helemaal.
Ik zou dan bijv de Linksys NSLU2gebruiken.

Als ik de vantage pro2 aansluit kan dat alleen via de data logger zover ik weet,kan ik die data dan ook op mijn computer zien of is dat niet mogelijk.

In heb begrepen dat ik de software van Meteohub,en de progamma,s die ik gebruik,WsWin en Weatherlink op een geheugenkaart moet zetten,is het moeilijk het een en ander in te stellen ,of valt het wel mee?

Gerrit Rekers

Alles kun je terug vinden op deze site:
http://www.meteohub.de/joomla/index.php
Door PScho
Hallo Gerrit,

OP de site van meteohub ( www.meteohub.de ) kun je wijzer worden.

Het systeem werkt erg goed en draait bij mij sinds december vorig jaar uitstekend. ( www.meteolosser.nl ) Systeem trekt maar 5,2 watt!
Geeft data door aan vele weerburo,s (ook Weeractueel.)
Beter is momenteel een e box of alix mini server te kopen.
Deze kunnen meer data verwerken en werken ruim 3 x sneller dan Nslu.
Leveranciers van deze mini servers staan op de site van meteohub onder> hardware.
Wswin kun je via databewaking en csv bestand uitlezen.
Je kunt op je laptop of pc inloggen en hier instellingen en downloads
verrichten. Kwestie van instelling.
De instelling staat goed beschreven in het handboek (Engels of Duits.

Ik heb dit door een pientere schoonzoon laten doen, dus ik weet niet veel over de precieze manier van instellen helaas...
Gr. Paul
Door PScho
Gerrit,
De current kan wel uit meteohub geupdate worden via csv file dat door meteohub voor WSwin beschikbaar wordt gesteld. ( databestandsbewaking in wswin activeren, uitlezen en via uploader naar website brengen)

Mijn huidige current wordt nog gemaakt door WS2500 weerstation dat ook nog draait op mijn oude computer, en nu nog 1x per dag wordt ververst.
Ws2500 kan niet rechtstreeks door meteohub worden uitgelezen namelijk.

Wunderground en alle andere weerdatalinks worden live ( 24 u. ) geupdate via meteohub en betrekken hun data via USB aansluiting vanuit de Cresta wxr 815.

Groet,
Paul
Door AenG
Ik heb net een nieuwe meteohub in bestelling. Een alix1D board + behuizing + voeding. Inclusief verzendkosten kom je op 153 euro.

Hier besteld: (vandaag 12/2)
http://www.varia-store.com/

Ik zal jullie op de hoogte houden over mijn ervaringen met dit board.
Door osjohn
Dat is geen meteohub maar een mini-XT computer, ik draai zelf met een mini-XT van Intel met de Atom processor gebruik 22W.

John van Os
Door AenG
Het is inderdaad een mini-xt die als meteohub gebruikt kan worden. Meteohub werkt namelijk alleen op een Debian platform of VMware omgeving, daardoor sluit je al veel hardware uit.
Er zijn maar een klein aantal apparaten waar de meteohub software goed op werkt. (zie http://www.meteohub.de)

Wat ik nog vergeten was te vermelden: voor de opslag heb je nog een CF-card nodig van 4GB. Deze heb ik elders besteld.
Door Gerrit
Even een vraag over de mini XT,kan daar ook XP op?of draait het beter als je er alleen meteohub opzet?

Ik ga zeker naar zo,n soort oplossing kijken,mijn gaat het er om dat ik WSwin er mee kan aansturen,ik wil graag die overzicht pagina van ze op mijn site blijven draaien.
Door osjohn
Ik draai op mijn mini-TX Windows XP Pro zonder problemen en zou niet anders willen.
Meteohub is totaal wat anders, ik geloof dat die op linux draait.
Ik heb het met een CF-Kaart uigeprobeert maar het was zeer traag en heb hem vervangen voor een 2,5" Harde schijf.

John van Os