Algemeen forum voor discussie over de website
Door Hans1960
Oke wietse ,
weet jij waar je die software kopen? heb al wel gelezen dat wswin ook kan net als weather display.
Gr:Hans.
Door Eckie76
Hans,

niet verkeerd bedoeld, maar probeer eens te Googelen op WS WIN of Weather Display. Ook in dit forum staan veel handige bijdragen, als je maar zoekt.
Zo zul je al veel meer te weten komen.
Als je zelf meer actie onderneemt zal je ook sneller geholpen zijn.
Als ik dit alles zo lees, vrees ik wel ( ook weer niet verkeerd opvatten ) dat programma's als Ws Win en Weather Display voor jou een zeer lange rit gaan worden. Het is allerminst makkelijke kost.
Weet waar je aan begint :lol:
Door mavlo77
Wat je kunt doen is gebruik maken van een pc gebaseerd op energie-zuinige hardware (met bv een Intel Atom processor). Ook van die mini-netbooks met een flash-hardeschijf zijn zeer zuinig (10-20 Watt)! En tegenwoordig gaan ze onder de 300 euro.

Qua brandveiligheid is het natuurlijk altijd veiliger als een apparaat uit staat als je er niet bent (ook als je er wel bent overigens), maar ja.... hoe groot is het risico? Naar mijn mening zijn er grotere gevaren in het leven. Een wekkerradio kan ook in brand vliegen, maar daarvan ga je toch ook niet de stekker eruit trekken steeds?
Door forsurh
Ik heb er hier 3 op de rij staan. Wel rookdetectie natuurlijk. Maar wat dacht je van al die bedrijven. Alle winkelbedrijven hebben enkele tientallen pc's per filiaal.

Dus, tja wat is het risico?

Ik hou die van mij zo stofvrij mogelijk, (regelmatig even onderhoud). Ook is het zo dat er tal van andere apparaten in je huis dag en nacht aanstaan.
(koelkast,vriezer,cv,enz)

Succes met kiezen!

Wisse,

www.weerstation-grootegast.nl
Door wthus
Van belang bij een PC: regelmatig even schoonmaken! Stof ophopingen zijn nog de grootste oorzaak van branden in die dingen. Zelf bloas ik der altijd even met de compressor doorheen (wel voorzichtig uiteraard en niet op volle kracht). Letwel: op eigen risico!

En tja... apparaten genoeg die zogenaamd in de fik kunnen vliegen! Denk ook eens aan al die adapters en dergelijke, die kunnen soms ook goed warm lopen net als apparaten die standby staan (maar oh zo uit lijken te staan voor het oog).

en soms kan zelfs een simpele meterkast nog ervoor zorgen dat een huis totaal afbrand.
Door Meteonoord
Kan ik mij in vinden Wilbert

Voorbeeld :

Totale verbranding van een kantoor van mijn makelaar.

Oorzaak : Een batterij oplader.

Ik ben ook een zg. 24/7 station.

Gewoon doorgaan en plezier aan de hobby beleven !

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Hans1960
Ja oke
Til er misschien wat te zwaar aan, maar goed, als je alles om je heen bekijkt zijn er inderdaad veel meer apparaten die brandgevaarlijk zijn,
Kijk nog wel hoe ik het ga doen.
I.I.G. bedankt voor jullie reacties.
Gr:Hans.