Het platte dak bij mij zit hoog op de 2de verdieping wat tevens de laatste verdieping is. We hebben niet echt een zolder. Deze is eigenlijk een klein stukje ruimte in de nok van het dak die door middel van een schuiftrap benaderbaar is. Het platte dak ligt ongeveer 1.5 a 2 meter lager dan de nok.
Ik woon buitenaf dus ik heb niet direct last van andere signalen. Het enigste wat misschien een probleem kan geven is de Herikeberg die bij mij in het noordwesten zit op een afstand van 2km. De hoogte van deze Berg (heuvel) is op de top 46.6 meter. Voor de rest is alles aan alle kanten plat
Een andere probleem die misschien kan vormen is, dat op de rand van het platte dak een aluminium randje zit. Voor de rest is alles hout. Ik heb wel andere boltek installaties op internet gezien die stukken meer ijzer in de buurt hadden zitten en toch een redelijke goeie meting hadden.
Ik zie het wel zodra de boltek op het dak staat. Ik moet zowieso 1 meter van die aluminium rand blijven.
@WSP: Er zijn mensen op het forum van Astrogenic die hun boltek op zolder hebben staan en totaal geen problemen hebben. Het verhaal van je schaduwkant en reflectiekant snap ik dan niet helemaal.
Bliksem genereert radiogolven die overal doorheen penetreren, behalve ijzer/staal. Kijk als je een plat dak heb met daarop een grote alu afdekplaat of een stalen constructie, ja dan kan ik me voorstellen dat je reflecties kan krijgen.
Maar ik denk dat een klein randje bij mij echt niet tot reflectie gaat leiden. Aan de noordzijde waar het nok van het dak zit zullen ook gewoon radiogolven erdoor penetreren, misschien iets in mindere mate vergeleken met de Oost/Zuid en Westkant.
Betreft de Antenne mast. Deze is volledig opgebouwd uit pvc, plastic en beton.