Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door gerrit32
Hallo weermensen,

Ik gebruik al jaren WD tot grote tevredenheid.
Via WD verzond ik automatisch weerrapporten via email naar een paar adressen.
Dit heeft altijd goed gewerkt tot een paar maanden geleden.

Omdat mijn PC te traag werd en volliep, HD was maar 5G, heb ik een nieuwe PC gekocht.
Ik heb van de oude PC de complete directory van wdisplay gekpopieerd naar de nieuwe PC. Verder heb ik wdisplay.ini uit de windowdirectory van de oude PC in de windowdirectory van de nieuwe PC gekopieerd.
Alles werkte direct.

Alleen een weerrapport verzenden via email lukt niet meer.
Als ik op de knop test klik wordt er één maal een email verzonden en daarna niet meer. Automatisch via de ingegeven tijden werkt het niet. Ook via te testknop niet meer.

Als ik mijn oude PC opstart en op het netwerk aansluit stuurt deze keurig een email, alleen zijn de gegevens uiteraard verouderd.

Is er bij het kopieeren een instelling weg gevallen welke ik niet vinden kan?
Sommige instellingen werden niet overgenomen. Deze heb ik opnieuw in moeten stellen. In vergelijking met de oude PC staat alles hetzelfde.

Ik heb de software geugrade naar 10.37N.
Dit hielp ook niet.

Ik kom er nu niet meer uit.
Hopelijk weet iemand waar dit door komt.

Groet,
Gerrit
Door jansmit
gerrit32 schrijft:
Hallo weermensen,

Ik gebruik al jaren WD tot grote tevredenheid.
Via WD verzond ik automatisch weerrapporten via email naar een paar adressen.
Dit heeft altijd goed gewerkt tot een paar maanden geleden.

Omdat mijn PC te traag werd en volliep, HD was maar 5G, heb ik een nieuwe PC gekocht.
Ik heb van de oude PC de complete directory van wdisplay gekpopieerd naar de nieuwe PC. Verder heb ik wdisplay.ini uit de windowdirectory van de oude PC in de windowdirectory van de nieuwe PC gekopieerd.
Alles werkte direct.

Alleen een weerrapport verzenden via email lukt niet meer.
Als ik op de knop test klik wordt er één maal een email verzonden en daarna niet meer. Automatisch via de ingegeven tijden werkt het niet. Ook via te testknop niet meer.

Als ik mijn oude PC opstart en op het netwerk aansluit stuurt deze keurig een email, alleen zijn de gegevens uiteraard verouderd.

Is er bij het kopieeren een instelling weg gevallen welke ik niet vinden kan?
Sommige instellingen werden niet overgenomen. Deze heb ik opnieuw in moeten stellen. In vergelijking met de oude PC staat alles hetzelfde.

Ik heb de software geugrade naar 10.37N.
Dit hielp ook niet.

Ik kom er nu niet meer uit.
Hopelijk weet iemand waar dit door komt.

Groet,
Gerrit

Op je nieuwe pc staat Vista of XP ?
mvg.
Jan Smit
Door gerrit32
Dank voor de snelle reactie.

De oude en de nieuwe draaien beiden op XP.
Ik heb dezelfde kopieslag gemaakt naar een oude laptop welke op W98 draait.
Deze gedraagt zich hetzelfde als de nieuwe PC.
Daarom had ik het idee dat het een verloren instelling kon zijn.

Groet,
Gerrit
Door jansmit
gerrit32 schrijft:
Dank voor de snelle reactie.

De oude en de nieuwe draaien beiden op XP.
Ik heb dezelfde kopieslag gemaakt naar een oude laptop welke op W98 draait.
Deze gedraagt zich hetzelfde als de nieuwe PC.
Daarom had ik het idee dat het een verloren instelling kon zijn.

Groet,
Gerrit

Heb je ook wdisplayftp.reg gekopieerd en geactiveert
mvd,
Jan Smit
Door gerrit32
Ik kan wdisplayftp.reg niet vinden.
Ik heb de complete directory gekopieerd.
Dan zou dit bestand er zeker bij moeten zitten.

Mijn PC stuurt wel via ftp clientraw.txt, clientrawextra.txt, clientrawhour.txt en clientrawdaily.txt naar mijn zoon in Nederland.
Dit gaat nog steeds goed, ook na de PC wissel.

Ftp gaat goed, alleen via email werkt het niet. Ook de NOAA rapportage via email werkt niet.

Groet,
Gerrit
Door jansmit
gerrit32 schrijft:

Mijn PC stuurt wel via ftp clientraw.txt, clientrawextra.txt, clientrawhour.txt en clientrawdaily.txt naar mijn zoon in Nederland.

Ftp gaat goed, alleen via email werkt het niet. Ook de NOAA rapportage via email werkt niet.

Groet,
Gerrit

Daar had je op je oude pc een backup van moeten maken, en dan op de nieuwe pc in het register activeren.
mvg,
Jan Smit
Door osjohn
De hele DIR. copieren lukt nooit goed, je zal wel merken dat er div. opdrachten die je wil veranderen niet doorgevoert worden.
Je zal wel in het Win XP configuratiescherm / software de weersoftware ook niet kunnen verwijderen omdat ze niet zijn geinstalleerd.

Mijn advies, programma,s gewoon opnieuw installeren en de oude data
overzetten.

John van Os
Door jansmit
osjohn schrijft:
De hele DIR. copieren lukt nooit goed, je zal wel merken dat er div. opdrachten die je wil veranderen niet doorgevoert worden.
Je zal wel in het Win XP configuratiescherm / software de weersoftware ook niet kunnen verwijderen omdat ze niet zijn geinstalleerd.

Mijn advies, programma,s gewoon opnieuw installeren en de oude data
overzetten.

John van Os

Ja dat is inderdaad het beste maar wel een hoop werk
mvg,
Jan Smit
Door Regards
gerrit32 schrijft:

Groet,
Gerrit

Voor wdisplayftp.reg, ga in je 'oude' WD naar --> 'Action' dan naar --> 'Back Up Windows Registery Entries' druk hier op en er word een backup van je registerie gemaakt, deze kan je dan vinden in de dir C:-program files-wddisplay-databackup ( - moet slash zijn, forum pakt dit niet) (of een andere dir waar jij je WD heb staan, maar WD geeft dit dan aan).
Door jansmit
Dit heb je wel goed ingevuld ?
Bijlagen
mail.png
mail.png (37.01 KiB) 3854 keer bekeken