Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door gerrit32
Heren,

Hartelijk dank voor de reacties.
Ik heb toch wdisplay.reg gevonden.

Het werkt nu weer zoals ik gewend was.

Groet,
Gerrit
Door gerrit32
Het leek goed te werken. Ik heb nog een probleem.

Eerst even een situatieschets.
Beneden in de huiskamer draaide een PC met windows XP er op.
Hier zat ook het weerstation Vantage Pro op aangesloten via de com poort.
Op deze PC draaide Weatherlink en Wdisplay samen via VirtualVP.

Boven in de hobbykamer staat ook een PC waar Weatherlink op staat. Deze wordt handmatig geüpdatet via het netwerk wanneer ik op deze PC ga werken. Min of meer als veiligheidskopie voor als de PC beneden onherstelbaar crasht.
Omdat de PC in de huiskamer traag was en de HD volliep, heb ik deze vervangen door een nieuwe snellere met en grotere HD. Deze was geleverd zonder besturingssysteem. Hierop heb ik XP home geïnstalleerd.

Vervolgens heb ik de complete directory van WD, Weatherlink en VirtualVP gekopieerd op de nieuwe PC. Dit leek allemaal goed te draaien. De bestanden clientraw.txt enz. werden regelmatig verzonden naar een ftp server op een ander adres. Alleen de email wilde maar niet werken.

Daarop heb ik de complete directory van WD gekopieerd van de nieuwe PC op een oude laptop met W98 om met de email te kunnen stoeien zonder WD op de nieuwe om zeep te helpen.

Met medewerking van jullie is het nu gelukt om email te verzenden volgens de ingegeven tijden.
Er is echter nog één probleem.
De laptop verzend keurig de emails welke ik verwacht.
De nieuwe PC verzendt email zonder inhoud. Alleen de laatste regel staat er in. De tekst is: Time of Weather report: 0:09:15 Date of report: 16/03/09

De bedoeling is dat de laptop weer de kast ingaat. Om deze te blijven gebruiken om alleen email te kunnen verzenden is onzin.

Btw, mijn laatste backup van WD was van 2003. Daar heb ik helemaal niets aan. Ik zal het toch wat regelmatiger moeten doen.

Ik ben benieuwd naar een oplossing.

Groet,
Gerrit
Door osjohn
Ik zie hierboven toch de angst dat er wat uitzonderlijk gebeurt met de werk-PC zodat je al de gegevens zoek zijn.
Als je een 2,5 inch externe HD via USB aansluit en installeer Acronis True Image laat via Acronis op de ingestelde tijd het image bijwerken is dat probleem opgelost.

Gebeurt nu dat de PC-HD naar de knoppen gaat kan je tijdens het opstarten F11 indrukken en zet hij je recente image gewoon terug.

John van Os
Door osjohn
Bij nader inzien kan je zelfs een USB-stick gebruiken ipv. een externe HD.

John van Os
Door gerrit32
De werk-PC is de PC in de hobbykamer.
De PC in de huiskamer wordt alleen gebruikt voor het weerstation.
Op het internet wordt alleen gekeken naar buienradar of niederschlagsRadar.
Verder gebeurt er op deze PC niets.

De bedoeling is ook dat deze de email weer gaat verzorgen.

Groet,
Gerrit
Door gerrit32
Ik heb op de oude PC XP opnieuw geinstalleerd zodat hij lekker schoon was.
Vervolgens heb ik het hele weergebeuren van de nieuwe PC terug gezet op de oude en alles draait als een zonnetje.
Hij is alleen een stuk trager, maar dat valt in het gebruik niet op.
Er draait niets anders op.
Hij doet alles wat er van hem verwacht wordt.
Helaas heeft hij geen usb 2.0 waardoor het niet op een externe schijf wil draaien.

Waarom de nieuwe PC lege e-mails en NOAA rapporten bleeft verzenden zal altijd een raadsel blijven.