Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door WeerStationWoerden
Hallo allemaal
Ik probeer nu al een week of 3 de data van mijn weer station 24/7 online te krijgen met Weather display
En heb dat geprobeerd met een laptop ( vista ) en nu met een Eee Box van Asus ( XP )
Alleen het probleem is dat het progamma vast loopt
De ene keer loopt alles goed en na 24uur slaat alles vast de ander keer al na 6 uur enz…
Ik gebruik als weerstation een Davis Vantage pro 2
En upload de gegevens van Weather display live via Weather display
Met de Eee Box krijg ik nu vaak een fout melding in beeld zie afbeelding

Ik gebruik de nieuwste versie van Weather display 10.37N b20

Ik ben begonnen met Weather display 10.37N b9 op een pc en heb het later overgezet naar een laptop .
En nu weer op de Eee box.. kan er wat verkeerds zijn gegaan met het overzetten ?
Kan ook een kalle installatie doen maar heb dan het idee dat ik alle data kwijt raakt

Iemand een idee wat het probleem is

MVG Gert
Bijlagen
fout-6f675f5474f5251182ed1ef1fc6ca77c.JPG
fout-6f675f5474f5251182ed1ef1fc6ca77c.JPG (124.81 KiB) 3799 keer bekeken
Door wslangerak
Hallo Gert,

Heb je na het overzetten de registersettings ook op de EEE ingelezen?
In de directory ..//wdisplay//databackup staat een file wdisplayftp.reg. Die moet je dubbelklikken en dan op "Ja" klikken om de gegevens aan het register van XP toe te voegen. Als je dat niet hebt gedaan kunnen er vreemde dingen gebeuren tijdens het uploaden van data. Of het uploaden gaat gewoon helemaal niet.

Als dat geen oplossing is zou je eens kunnen kijken in de logfile die het systeem aanmaakt tijdens een crash. In je meegestuurde voorbeeld is dat:

dc3d_appcompat.txt

Lijkt iets te maken te hebben met application compatibilty gezien de afkorting. Misschien dat je de oorzaak van de crash daarin kan vinden?

Succes,
Kees.
Door WeerStationWoerden
hoi Kees
ja ik heb ook de file wdisplayftp.reg in gelezen
als ik dat niet doe kan je niet Weather Display registeren

dus het lijkt mij dat het daar niet aan leg .

en het rare is ik kan de file dc3d_appcompat.txt niet vinden op de pc ?

heb ook al gezocht met zoeken naar ... en ook in verborgenmappen
de map Temp waar het in moet staan is bijgewerkt tot 13-3-09

wacht op de volgende vastloper en hoop dat ik dan de txt file kan vinden

MVG Gert
Door osjohn
Ik kan bij mij de In de directory ..//wdisplay//databackup staat een file wdisplayftp.reg. niet vinden ??? en hij loopt goed.

Maar als je de regfile op een andere computer installeert neemt hij ook de fouten mee in het register.
Zo te zien heb je WD in zijn geheel overgezet zonder het te installeren ??
Kan dat wel, de andere computers hebben toch een totale andere hardware waar problemen kunnen ontstaan zonder installatie.

John van Os
Door petergroeneveld
osjohn schrijft:
Ik kan bij mij de In de directory ..//wdisplay//databackup staat een file wdisplayftp.reg. niet vinden ??? en hij loopt goed.

Maar als je de regfile op een andere computer installeert neemt hij ook de fouten mee in het register.
Zo te zien heb je WD in zijn geheel overgezet zonder het te installeren ??
Kan dat wel, de andere computers hebben toch een totale andere hardware waar problemen kunnen ontstaan zonder installatie.

John van Os

John bij mij staat er in die map wel het bestand wdisplayftp.reg en het andere bestand wat er in staat is wdisplay.ini, overigens plaats je ze in die map door via Action en dan naar Backup Windows Registry Entries te gaan, dit moet jezelf doen.
Door wslangerak
@John,

Ja dat kan goed, de hele map kopieëren naar een andere pc, de reg-file inlezen en gaan met die banaan. Wel zorgen dat je eerst op de oude pc een recente versie hebt staan van WD en een back-up hebt gemaakt.

Gr,
Kees
Door osjohn
Kees, het zou goed kunnen dat het gaat, maar bv. je kan WD dan niet uninstallen via software verwijderen.
Dan moet er toch iets niet compleet zijn geinstalleert ??

Of zie ik dat nu te zwart / wit ??

John van Os
Door WeerStationWoerden
ik heb de boel opnieuwe geinstalleert ben benieuwt of het nu wel goed gaat .

heb wel steeds problemen met de com poort ( davis gaat via usb )
maar na het instaleren van een driver driver die bij weatherlink zit werkt de com poort weer ( cp210X usb to serial converter )

wat mijn wel opviel was dat ik plots nieuwe hard ware had .
de nieuwe hardware was microsoft ballpoint ( serieel ) muis
heb die nu uitgeschakeld bij apparaatbeheer .

nu maar hopen dat alles goed gaat ...
en zo niet begin ik weer opnieuw
schone install zonder backup terug zetten ...
dan maar opnieuwe beginnen

mvg Gert
Door wslangerak
@John,

WD heeft eigenlijk alle files die het nodig heeft in de eigen (sub)directories staan. Dus geen aparte ini-files o.i.d. in de Windows (of System-)directory.

Alleen de FTP-settings komen in het register van Windows terecht. Daarom moet je die beruchte regfile altijd even handmatig opnemen in het register van een andere/nieuwe pc.

Uninstall heeft WD zelf aan boord, ook weer in dezelfde dir.
Dus via start>programma's>weatherdisplay kom je ook de uninstall tegen.

Uiteraard maakt WD die programmagroep alleen aan als je het programma op de "normale" manier installeert. Als je de WD directory kopieert naar een andere pc zie je dus geen Weather-Display als je Start>Programma's doet in Windows. Maar och.... wat maakt dat eigenlijk uit. Even een snelkoppelingetje op het buroblad en klaar ben je.

Gr,
Kees