Algemeen forum voor discussie over de website
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Wat mij is opgevallen bij de grafiek windrichting dat er geen 360 gr aangegeven wordt, onderin de grafiek is een lege ruimte en bovenin staat de windrichting tegen de grens noor. Is dit te wijten aan VWS waar ik de offset en de gain moet instellen of de wmr928N die een gat heeft. En het kan ook zijn dat dit per definitie de juiste presentatie is.

groeten Nol
Eersel
Door hjr
Als ik het uit moet leggen wordt het flauw, kijk maar eens in de titel...
Door osjohn
O,Ja de f en de D zit ook langselkaar..

Man, jij ben wel wakker vanavond.

John
Door hjr
Hoi Allemaal,

Ik vind het wel een beetje jammer voor Nol dat niemand nu meer naar de oorspronkelijke vraag kijkt. Mag ik als aanstichter van het OFF-topic geneuzel, jullie aandacht weer vragen voor de vraag van Nol?

Hallo Meteovrienden,

Wat mij is opgevallen bij de grafiek windrichting dat er geen 360 gr aangegeven wordt, onderin de grafiek is een lege ruimte en bovenin staat de windrichting tegen de grens noor. Is dit te wijten aan VWS waar ik de offset en de gain moet instellen of de wmr928N die een gat heeft. En het kan ook zijn dat dit per definitie de juiste presentatie is.

groeten Nol
Eersel
Door nolversteeg
Hallo,

Bedankt voor het begrip er zit geen spellingscontrole op het forum.

Ik denk dat dit verhaal door Luc bekeken moet worden ik heb diverse stations bekeken en hier raakt ook de grafiek de onderzijde ook niet.
Ik heb in mijn database gekeken daar is de laagste waarde 1 graad en de hoogste 359 graden hier kan ik nog wel wat aan doen.

groeten Nol Eersel
Door mavlo77
Ik heb even gekeken, maar ik zie niets vreemds.

Onderkant grafiek is 0 graden. Bovenkant is 360 graden. Maar dat is gelijk aan 0 graden. Luc heeft er denk ik voor gekozen om niet 2x N in zijn grafiek te zetten.

Ik heb er zelf voor gekozen om het zo te doen.
Bijlagen
grafier.png
grafier.png (5.38 KiB) 3203 keer bekeken
Door nolversteeg
Hallo Mark,

Jouw grafiek klopt helemaal,het gaat over de grafiek op HWA als deze van Oost naar West draait over het Noorden,springt de lijn van boven naar onder, dan zie je de bovenwaarde tegen de bovenkant van de grafiek, maar aan de onderzijde blijft er ruimte. Nu ook te zien op de grafiek van station Eersel ,Noord Brabant.

groeten Nol
Eersel
Door mavlo77
Ik zie nu wat je bedoelt, inderdaad vreemd dat de onderkant leeg is. Alleen Luc kan de oorzaak vertellen ;).