Algemeen forum voor discussie over de website
Door wslangerak
osjohn schrijft:
..., het is voor Luc het beroep, ...

Misschien dat je het woordje "niet" bent vergeten John, maar het is niet het beroep van Luc om HWA draaiend te houden...

Er is niets zo persoonlijk als het "uitgekeken raken" op het uiterlijk van een website. Zeker bij een steeds wisselend publiek is het moment van een facelift moeilijk te bepalen.

Persoonlijk hou ik niet van overduidelijke CMS-sites, waaronder we ook HWA moeten rekenen. Daartegenover staat dat het bijhouden van een "handgemaakte" site veel meer tijd en inspanning kost. Er zijn hier verschillende collega's die daar alles van weten. Dan is CMS een voor de hand liggende keuze. Daar heb ik dan absoluut geen moeite mee.

Misschien is het een idee een soort contest uit te schrijven voor een nieuw ontwerp. Dan merken we vanzelf of er veel behoefte aan bestaat. Komen er nauwelijks reacties, dan kunnen we nog even vooruit met de huidige lay-out.

Groeten,
Kees.
Door Eckie76
Smaken verschillen inderdaad, dat maakt het leven juist interessant :)

De overstap van een traditionele website naar een CMS was voor mij ook niet gemakkelijk, maar volgens mij worden tegenwoordig nog zelden websites gebouwd die niet op CMS berusten. Het onderhoudsgemak is vele malen groter en je bent veel flexibeler met ledenadministratie. Als je een beetje handig bent met CSS kan je elke kant-en klare template van Joomla naar eigen wens ombouwen qua layout.

Waar het mij om ging: het mag van mij allemaal wat opgesmukt worden, dit heb ik in het verleden ook al eens tegen Luc gezegd en dat moet ook geen enkel probleem zijn, omdat ik alleen een suggestie doe. Als Luc daar niks voor voelt, is dat voor mij ook geen probleem. Je mag elkaar best suggesties geven zonder meteen in een negatieve sfeer te belanden.Ik weet ook zeker dat hij dit niet negatief opvat:)
Door petergroeneveld
Zelf ben ik maar enkele maanden lid van HWA en maak het meeste gebruik van het forum.
Het forum is voor mij een soort sociale bezigheid geworden.
Vind de site van HWA voor mij nog niet vervelend of wat dan ook en best wel leerzaam etc.

Uiteindelijk bepaald de eigenaar van zijn site zelf of hij het moet veranderen of niet, daar kan ik geen oordeel over geven.
Als jullie denken waarom het wel of niet zou moeten veranderen zeg dan ook wat beter kan of moet of kom zelf met ideeen.
Hier kan de eigenaar wat mee en kan wanneer hij dat zelf wilt hier rekening mee houden wanneer hij het eventueel gaat veranderen.

Zelf vind ik dat het kaartje van Nederland en Belgie groter kan zodat de plaatsen iets verder uit elkaar liggen,
je kunt er dan beter op klikken, maar voor de rest is het een heel goede site in opbouw.

Weet van mijzelf dat een fatsoenlijke site bouwen en onderhouden veel werk met zich meebrengt en dus met de tijd mee moet groeien.
Dit omdat ik niet alles weet en veel zelf moet uitpuzzelen al dan niet m.b.v. anderen.
Een site moet wel vernieuwend blijven maar dat kost inderdaad veel moeite en tijd.

Groetjes.
Door hjr
Kan iemand even kort uit de doeken doen, wie Luc is en op welke wijze er commercieel aan deze site verdiend wordt? Ik had de indruk dat dit puur een hobby site is, vergis ik mij daarin? of lees ik dat verkeerd in sommige reacties.......
Door petergroeneveld
hjr schrijft:
Kan iemand even kort uit de doeken doen, wie Luc is en op welke wijze er commercieel aan deze site verdiend wordt? Ik had de indruk dat dit puur een hobby site is, vergis ik mij daarin? of lees ik dat verkeerd in sommige reacties.......

Wat is er verkeerd aan mijn reactie?
Door hjr
NIETS!!! begrijp me aub goed, iedereen heeft het over Luc en ik weet niet wie dat is, vandaar mijn vraag. De tweede vraag over de commercie: gewoon nieuwsgierigheid!!!

Leg me eens uit waar je vandaan haalt dat ik jouw reactie verkeerd zou vinden.

gr Henk Jan
Door wsp
hjr schrijft:

Luc is de eigenaar van HWA, de webmaster.

In eerste instantie's was het ook een hobby matige site, waar ik dus ook mee deed aan levering data.
Nu is het met de samen werking met MC een commercieel iets geworden en wordt er aan de data wat wij ammateurs leveren grof geld verdient, dit is ook een van de reden waarom ik geen data meer aan lever aan HWA en dus ook meteen MC.
Er is een mogelijkheid om in de instellingen dit aan te geven of je wilt leveren aan MC of niet en mijn gevoel zegt gewoon dat ik hier niet in geloof, want de waarde's die wij door sturen zijn meer gegevens dan wat wij op HWA zien en wat gebeurd er mee?

Er wordt beweerd dat dit niet het geval is, grofgeld verdienen, maar als je de site MC en de rest wat daar aan vast hangt goed volgt, dan zie je dat het zeer commercieel is.
Je kunt gegevens opvragen voor 1,50 per bericht en ze gaan gebruik maken van de weer amateurs zonder een bron vermelding.
Ze gaan er toch vanuit dat een amateur toch geloofwaardige waarde's levert en wat maakt het uit als ze er een graad of 3 naast zitten, want dat is nu ook het geval, daarom willen ze toch de juiste data van op dat moment hebben.

Op MC kun je dus per plaats opvragen, als je nu als voorbeeld op Kerkrade zoekt, waar ik dus zit, krijg je de gegevens van Aken te zien en daarom wilt MC heel erg graag data van iets dat wat ook daadwerkelijk in Kerkrade zit en dat zou ik dus bijvoorbeeld kunnen zijn.
Het commentaar van of ze het wel willen gebruiken is vrij logisch JA, anders hadden ze Luc of dus HWA niet gecontact.

Ik zal wel weer aangevallen gaan worden, maar we leven in een vrij land en gelukkig is dit forum daar ook nog op gericht, nog.
Door petergroeneveld
hjr schrijft:
NIETS!!! begrijp me aub goed, iedereen heeft het over Luc en ik weet niet wie dat is, vandaar mijn vraag. De tweede vraag over de commercie: gewoon nieuwsgierigheid!!!

Leg me eens uit waar je vandaan haalt dat ik jouw reactie verkeerd zou vinden.

gr Henk Jan

Henk Jan, jij vraagd je algemeen in dit topic af of je het verkeerd leest.
Ik vraag mij af wat jij verkeerd leest uit b.v. mijn reactie.

Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp. Uit je reactie begrijp ik dat het zo is. Ik heb begrip voor je reactie.

Groetjes.
Door hjr
ik ben gewoon benieuwd wie Luc is (beheerder of zo?) en of er geld verdiend wordt met deze site en zo ja waar dat geld heen gaat.

dank voor het begrip :)
Door wsp
hjr schrijft:
ik ben gewoon benieuwd wie Luc is (beheerder of zo?) en of er geld verdiend wordt met deze site en zo ja waar dat geld heen gaat.

dank voor het begrip :)

In iedergeval niet naar de weer amateurs ;-)

En het enige wat wordt aangeboden is een MOS verwachting die nog niet zo werkt als het moet en soms flink afwijkt enne je mag deze alleen op jouw eigen site gebruiken.
Dat was nu net de reden dat ik geen data meer aan lever, een richting verkeer, zonder mij.