Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door weerzoetermeer
WSWijk schrijft:
Heren,

Niet netjes... volgens mij wordt het onderwerp van FotoGW nu gekaapt....

Theo

Hier heeft Theo een punt. Gaarne bij het onderwerp van de topic starter houden en anders een eigen topic met je vragen openen!

Gr.
Thierry
Door Eckie76
fotogw schrijft:
Als ik zo op de verschillende weersites van de deelnemers kijk zitten er nogal wat goeie webbouwers bij. Ik wil m'n website gaan vernieuwen. De huidige site is gemaakt in Apple iWeb. Werkt prima, alleen ondersteuning voor zoekmachines is niet optimaal. Veel mensen hier gebruiken Joomla. Maar ik heb niet zoveel zin om er te diep in te moeten duiken, en heb wat getest met Zimplit. Een CMS systeem dat eenvoudig werkt. Is dit een goede optie of is Joomla toch de betere keuze? Wat vinden jullie?

Gerhard

Keuze is erg persoonlijk, maar ik denk dat Joomla de meeste mogelijkheden biedt.
Qua ondersteuning in zoekmachines is Wordpress verreweg het beste.
Maar in Joomla kan je werken met een URL-component (SEF 404), die je URL's herschrijft naar optimaal voor zoekmachines. Vereist wel enige oefening en er gaat vrij snel iets mis als je niet oplet.
Je moet je echter afvragen of SEO wel zo belangrijk is voor een weerpagina.
Echter, om statische pagina's te maken (dus geen blogopmaak) is het vrij omslachtig in Wordpress en niet elke template biedt die functies.
Ik heb ook gespeeld met Drupal, maar dat vond ik persoonlijk niet zo'n succes.

Joomla is erg dynamisch en over trage laadtijden kan ik in mijn geval niet meepraten. Hangt ook erg af van je hosting service.
Het enige dat bij mij wat langer duurt is het laden van mijn live-display (cumulus realtime), maar dat ligt niet aan Joomla.

Laadtijd hangt ook van je browser af: In Google Chrome is mijn site een stuk sneller, dan in IE. Als je niet regelmatig je cache-map leegmaakt in IE wordt sowieso elke website traag voor mijn gevoel.
Door transalp
Hoi Allemaal,

Ik wil eerst even mijn excuses aanbieden, was niet mijn bedoeling om deze topic te hijaken.

Zoals hierboven al is aangegeven is het kiezen van een CMS een zeer persoonlijke keuze. Ik kan niks zeggen over zimplit. Ik ken deze cms niet.

Ik gebruik zelf Wordpress en Joomla. Deze twee hebben erg veel plugins, templates en een grote community voor ondersteuning.

Groetjes Marco
Door fotogw
Bedankt voor alle reacties. Wat ik er een beetje uit haal is dat Zimplit toch een beetje de grote onbekende is. En dat is natuurlijk een nadeel. Ik kan op mij eigen server Joomla, Drupal, Xoops, Typ03, Zimplit, en Wordpress installeren. Maar daarvan is Joomla met afstand de grootste volgens mij.
Dus toch maar het boek "Joomla for Dummies" kopen zou jullie advies zijn?

Gerhard
Door Eckie76
Als ik het mag zeggen: Ga voor Joomla, en zo'n boek is inderdaad behulpzaam.
Ook het forum op www.dutchjoomla.org is erg nuttig.

Waar je bij Joomla al doende achterkomt, is dat het aanmaken van menu's wat verwarrend kan zijn.
En als je Joomla installeert, bedenk dan goed of je de site toegankelijk wil maken voor leden, of niet. Zoja, dan moet je goed nadenken over de toegangsrechten.

Bij een eerste installatie ook meteen goed uitzoeken of je de htaccess.txt moet hernoemen naar .htaccess (Apache Mod-rewrite functie), plus goed opletten hoe je de zoekvriendelijke URL-structuur gaat aanleggen.
Altijd een backup maken.
Door fotogw
Hee Eckie,
jij ook bedankt voor je input! Ik heb Zimplit alweer van de server afgegooid, mede op jullie advies. Maar omdat ik toch wel een beetje tegen Joomla opzie ga ik eerst nog even kijken naar/testen met RapidWeaver. Een intuitief werkend programma (voor de mac overigens) Die veel templates biedt als basis, en waarin ook PHPscripts kunnen draaien. Verder zijn er ook een forse hoeveelheid Addons (plugins) voor beschikbaar. Sommige templates worden door de ontwerpers aangeboden in zowel Joomla als Rapidweaver versie. Eerst maar eens kijken hoe ver ik hiermee kom... Ik zal tzt toch ook wel graag jullie reacties willen horen.

bedankt allemaal!

Gerhard
Door AenG
fotogw schrijft:
Hee Eckie,
jij ook bedankt voor je input! Ik heb Zimplit alweer van de server afgegooid, mede op jullie advies. Maar omdat ik toch wel een beetje tegen Joomla opzie ga ik eerst nog even kijken naar/testen met RapidWeaver. Een intuitief werkend programma (voor de mac overigens) Die veel templates biedt als basis, en waarin ook PHPscripts kunnen draaien. Verder zijn er ook een forse hoeveelheid Addons (plugins) voor beschikbaar. Sommige templates worden door de ontwerpers aangeboden in zowel Joomla als Rapidweaver versie. Eerst maar eens kijken hoe ver ik hiermee kom... Ik zal tzt toch ook wel graag jullie reacties willen horen.

bedankt allemaal!

Gerhard

Als je met Joomla aan de slag gaat dan heb ik hier nog een ebook voor je.
Helemaal gratis!

www.hetweerinboskamp.nl/hetweeractueel/joomla16.pdf

gr Geert