- 23 aug 2008, 13:04
hansmiv schrijft:
Ik weet niet of een vlekkekaart voor neerslag voor Zuid-Limburg een goed idee is.
Bekijk de verschillen russen Kerkrade en Simpelveld. We liggen goed 10 km. hemelsbreed van elkaar terwijl wij een pracht stortbui gehad hebben en Kerkrade niet.
Ik weet dat de gegevens van Kerkrade kloppen en die van ons ook.
Nu moet ik zeggen dat we in het heuvelland liggen en vrij aardige hoogteverschillen hebben.
Groet Bert
Als ik naar het weerbeeld van vanmorgen kijk zie ik een stevige regenzone van Zeeland tot zuid-Limburg die naar het zuidoosten wegtrekt. Tegelijk ligt er in het noordoosten een groot, maar matig regengebied. Ik ben nou dus benieuwd wat wij daar met z'n allen van meten.
Als ik nou naar de regio Groningen kijk zie ik bijvoorbeeld: Ulrum 0.8 mm. Nou heb ik de kaart van NL aardig in mijn hoofd zitten, maar ik heb geen idee waar Ulrum ligt.
En voor Limburg; ligt Odiliënberg nou naast of boven Sittard ?
En waar ligt Rijkevorsel ?? Tja, ergens in België. Wel bijna 26.6 mm gemeten, dus een belangrijke meting !
Maar nu de vraag, is dat dan een meting van het afgelopen uur, of vanaf 00:00 uur of ouder ?
Als we al die gegevens nou in een vlekkenkaart terug kunnen vinden, zoals met de temp en de wind, dan heb je met één klik een kompleet beeld.
Ik weet niet of een vlekkekaart voor neerslag voor Zuid-Limburg een goed idee is.
Bekijk de verschillen russen Kerkrade en Simpelveld. We liggen goed 10 km. hemelsbreed van elkaar terwijl wij een pracht stortbui gehad hebben en Kerkrade niet.
Ik weet dat de gegevens van Kerkrade kloppen en die van ons ook.
Nu moet ik zeggen dat we in het heuvelland liggen en vrij aardige hoogteverschillen hebben.
Groet Bert