- 15 sep 2009, 14:36
Overijse schrijft:
Tjah, ze hebben wel mooie grafiekjes en dergerlijke maar als het op overzichts-kaartjes aan komt (die blijkbaar niet vrij beschikbaar zijn?) kunnen ze nog wel eens kijken naar HWA.
Wat zou er gebeuren als men toch data aan derden levert? Hoogstens kunnen ze van die website gesmeten worden omdat ze hun niet houden aan het contract. En als ik het goed versta moeten ze zelfs betalen voor hun gegevens aan te leveren?
Vermits het doel van beide websites redelijk anders is lijkt het me toch mogelijk, mits contacteren van die website om te zorgen dat hun leden zich kunnen aanmelden op deze website.
Het is trouwens vooral een Waals-onderonsje daar en hun dekking in Vlaanderen is daar wel miniem
Ze hebben wel meer weeramateur in Wallonië dan in Vlaanderen want ik kan er zo direct geen 40 opnoemen...
Er zijn waalse weerstations genoeg (40-tal), spijtig genoeg hebben deze allen een exclusiviteitscontract met een andere site getekend om enkel en alleen gegevens aan die site en hun persoonlijke site te leveren. Voor hun gegevens aan andere sites te leveren moeten ze de autorisatie aan die site vragen.
Ik citeer uit hun contract (voor de franstalig begrijpenden, anders maar eens door de google translate molen draaien) :
"L’exclusivité de vos relevés sur MeteoBelgique/MeteoBelgie (à l’exception de votre
site personnel éventuel). La publication de vos relevés sur un autre site devra être
autorisée au préalable par xxxxxxx"
Grtz
Kris
P.S.: Misschien kan Luc met die site praten over een samenwerking ????
Tjah, ze hebben wel mooie grafiekjes en dergerlijke maar als het op overzichts-kaartjes aan komt (die blijkbaar niet vrij beschikbaar zijn?) kunnen ze nog wel eens kijken naar HWA.
Wat zou er gebeuren als men toch data aan derden levert? Hoogstens kunnen ze van die website gesmeten worden omdat ze hun niet houden aan het contract. En als ik het goed versta moeten ze zelfs betalen voor hun gegevens aan te leveren?
Vermits het doel van beide websites redelijk anders is lijkt het me toch mogelijk, mits contacteren van die website om te zorgen dat hun leden zich kunnen aanmelden op deze website.
Het is trouwens vooral een Waals-onderonsje daar en hun dekking in Vlaanderen is daar wel miniem