Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
jango schrijft:
Ik zie de laatste tijd weer gigantisch veel foute data op de extreme pagina van HWA.

Dit ligt naar mijn inziens enerzijds aan de data die stations aanleveren, waarbij ik zie dat stations dagen achtereen regelmatig foute data aanleveren.
Mijn vraag is bij deze ?
Wat is het doel en nut van het aanleveren van data als je zelf geen controle doet op je aangeleverde data en als je ziet dat de aanlevering hiervan niet correct is er toch niets aan doet om dat te verbeteren.
Ik snap dat ook niet, maar het is een feit dat niet iedereen op eenzelfde manier met de hobby bezig is.

Verder denk ik ook dat in de verwerking van onze aangeleverde data bij het genereren voor publicatie op HWA fouten ontstaan.

Heb vandaag een extreem gezien op HWA extreme pagina ( zal naam station achter wegen laten ) wat zowel niet in de grafiek en data op stations pagina werd vermeld en ook niet op de site van dit station.

Mijn vraag is dan hoe kan zulke data ontstaan en dan getoond worden.
In mijn ogen werkt het verwerken van de data door HWA goed. Ik sluit echter niet uit dat er fouten kunnen zijn. De weer software programma's blijven doorontwikkeld worden, dus er kunnen situaties zijn waarop HWA nog niet heeft ingespeeld. Als je voorbeelden hebt, dan mag je deze altijd per mail sturen, zodat ik het kan onderzoeken.

Mijn mening blijft als de extreme pagina niet beter kan is het beter om de extreme data niet meer te vermelden.
Scheelt een hoop werk voor de moderatoren.
Deze discussie hebben we al vaker gevoerd en hier verschillen we van mening.

Gr,
Luc
Door Eckie76
Ik begrijp de frustraties van Jan heel goed, maar wil hier geen partijen kiezen.

Zoals ik het nu ervaar kan ik best leven:) met spookwaarden, ervan uitgaande dat dit technische fouten zijn uit software of hardware.

Waar ik meer moeite mee heb is dat het techniek-gehalte van het forum voor 99 % gaat overheersen en er over het weer informatief nagenoeg niets meer te vinden is.
Het is prachtig om in iets uniek te zijn, zoals nu een forum over weerstations en software. Maar hoort een rubriek die over het weer gaat ook niet hier thuis?

We hebben een ongekend sneeuwrijke winter, maar het lijkt bijna alsof het niemand hier iets kan schelen, terwijl op andere sites de forums en shoutboxen verzuipen in actuele weersinformatie en enthousiaste reacties van weerfanaten.
Vooral bij noodweersituaties is het heel handig om up-to-date te blijven en elkaar van info te voorzien.
Helaas gaat dat hier niet, omdat er geen animo voor lijkt te zijn.

Vandaar dat ik steeds blijf hameren op zo'n shoutbox of iets dergelijks.
Van fouten leert men doorgaans, en als we nu eens met zijn allen afspreken dat er bepaalde "communicatieregels" zijn die we streng naleven, dan hoeft ook niemand bang te zijn voor slechte reclame of hoe je het ook wil noemen.
Door Wietse
Logisch dat dat hier niet gaat, er is ook nergens een mogelijkheid voor. Ik plaats al mijn weergerelateerde berichten op weerwoord.be :).
Door Christian
Misschien is het dan wel leuk om in de beheermodule een blok te maken waarin men, indien ingelogd, voor hun station de waarnemingen kan doorgeven. De laatste 5 waarnemingen kunnen dan via een script op de homepage geplaatst worden...
Door Mike
Ook nu weer een kink in de kabel.

Afbeelding

Afbeelding

0.0 graden op de frontpage, terwijl het op zijn eigen site gewoon -4.3 graden is.
Door weerzoetermeer
Hoi Mike,

Inderdaad vreemd. De grafieken zien er ook niet uit. Hier moet Luc even naar kijken. Lijkt erop dat de upload niet lekker gaat. Gelieve de volgende keer even via pm te melden ;)

In ieder geval bedankt voor het melden!

Gr.
Thierry
Door Luc
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Mike,

Inderdaad vreemd. De grafieken zien er ook niet uit. Hier moet Luc even naar kijken. Lijkt erop dat de upload niet lekker gaat. Gelieve de volgende keer even via pm te melden ;)

In ieder geval bedankt voor het melden!

Gr.
Thierry
De onderbreking in de grafieken komt doordat de data aanlevering af en toe stokt.

De 0,0 graden kan ik even na plaatsen. Die waarde komt in ieder geval uit de Tmax parameter uit het upload bestand dat dit weerstation aanlevert. De fout kan komen door het weerstation, maar het zou ook kunnen liggen aan de software. Sneek is het eerste weerstation dat Cumulus gebruikt voor upload naar HWA.

Ik hou het even in de gaten...

Gr,
Luc
Door Mike
Ook nu valt me weer iets op ;)

Weerstation Lelystad geeft een temp. op van 16.5 graden (zie afbeelding 1), behoorlijk hoog, een graad of 9 a 10 lijkt er meer op, maar dan, ik zie tot mijn verbazing dat hij sinds 25-04-2010 al niet meer heeft geupdate (zie afbeelding 2), toch staat er niet dat zijn weerstation tijdelijk buiten gebruik is (zie afbeelding 1).

Afbeelding

Afbeelding
Door SpeedyGJ
Dit zal wel te maken hebben met de stations/pc datum/tijd.
Ik had dit vorige week (meende ik) ook, toen stond de tijd 1 uur achter, die dag had ik namelijk onderhoud en daarom zou er 1 en ander wat verkeerd zijn gegaan. Upload liep wel gewoon door maar de tijd stond wel een uur achter vergeleken met de andere stations.
Oorzaak ligt dus bij die persoon.
Door Mike
Ja oke, maar dan hoort er op het HWA te staan bij dat station dat zijn gegevens zoveel uur oud zijn of dat het station tijdelijk offline is.

Let wel ik wil niet wijzen naar het weerstation, maar het gaat mij erom dat HWA nu gegevens laat zien van een weerstation dat al dagen niet meer upload maar toch gewoon in de lijst met weerstations staat met oude gegevens.

Een uurtje achter lopen oke, maar geen 3 weken, dan moet HWA dit toch opmerken ;)

http://www.hetweeractueel.nl/weer/lelystad/actueel/
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11