Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Boutje
Hoi allemaal,
Sinds een tijdje draait hier nu een Scientific Oregon WMR200, naar aller tevredenheid. :) Dit in combinatie met de software van Weather Display, versie 10.37 build 06 op een Pentium 3 met een "light" versie van Windows Xp Pro. Na verplaatsting van de regenmeter en de aanschaf van een weerhut enkele dagen geleden, lijkt het erop dat de gegevens zich nu in de juiste verhoudingen bevinden, bijvoorbeeld zoals de waarden van een weerstation hier in de buurt, St. Hubert.
Een afwijking in temperatuur van 0,3 grade celsius....kan ik goed mee leven. ;)

Volgende stap lijkt nu een webstite te worden waarin ik de gegevens wil laten zien door middel van Weather Display Live. Alleen vraag ik me nu af of er bepaalde software gebruikt moet worden waar je je website mee maakt, zodat deze twee goed met elkaar over weg kunnen !?

Omdat ik geen kennis heb van html-codes etc. of kennis van Dreamweaverpakketten, ben ik eens even wezen snuffelen aan het fenomeen "website bouwen" . :unsure:
Ik kwam daar het volgende softwarepragramma tegen, WYSIWYG Webbuilder 6, en dat leek me wel wat. Ik voelde me er al snel "behoorlijk in thuis" .

Kan ik met dit softwarepakket een website maken welke goed overweg kan met Weather Display Live ? (ik moet dit pakket nog wel gaan kopen, maar heb nog geen creditcard....iv.m. een foutje van de bank met die oude leeuwen!:S )

Hopelijk hebben jullie hier een goed antwoord op....(zal best wel ;) )

Met vriendelijke groeten
Bo
Door petergroeneveld
Hallo Bo,

De software webbuilder kan je 30 dagen gratis proberen, zou dit eerst doen en als het bevalt dan kun je het altijd nog kopen. In een maand tijd kun je dus je site klaar hebben en deze software niet meer nodig hebben. :laugh:

Met kladblok ( wel geen wysiwyg, het resultaat moet je dan bij je provider bekijken) kun je ook veel en dit zit in windows maar dan moet je wel wat van html coderingen weten.

WDL kun je gewoon gebruiken dit is al een kant en klare html pagina je moet alleen de juiste link er naar toe ingeven. Trouwens WDL kun je ook proberen als je de site klaar hebt je kunt het dan nog later kopen.

Succes.
Door SpeedyGJ
Ik gebruik snshtml edit. Als je alles in de goeie map hebt staat dan kun je met de F5 toets snel bekijken hoe het resultaat is :)

Voor de rest zou je kunnen beginnen met een free templates kunnen beginnen :) Deze kun je vrij downloaden.

Zodra je dit gedaan hebt kun je de html bestand openen met dat programma en dan wat aan knoeien wat de codes allemaal doen :)

Op deze manier leer je sneller dan dat je met programma's gaat werken die tevens ook onnodig veel codes erin gooit waardoor dit soms ten koste gaat van je laad tijd maar ook wel eens dat FF/Mozilla etc de website niet goed ondersteunen. Denk hier goed om :)