Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Marcel
Hallo,

Heb vanmiddag de (backup)batterij van mijn VP2 buiten verwisseld, omdat de oude bijna leeg was, aldus het display, en daar luister ik netjes naar.

Echter, toen ik de batterij verwisseld had en ik keek naar mijn console werden de temp en winddata niet meer weergegeven.
Rechtsonder staat een R (in het balkje waarin normaal de gem. wind of weersverwachting wordt weergegeven), ipv een knipperende X

Heb het station in de menumodes laten zoeken naar de buitensensoren, en station 2 werd gevonden.
Vervolgens knipperde de X.
Als ik dan uit de menu modes ging naar het gewone scherm, werd er station 1 aangegeven, zonder de wind en temp data. Rechtsonder stond weer een R.

Iemand een idee wat te doen?

alvast bedankt,

Marcel
Door Zaferr
Ik heb laatst precies het zelfde gehad!

Je moet gewoon in het menutje blijven net zolang er Station 1 & 2 er staat! anders vind ie hem niet, zorg ervoor dat je precies de goede batterij hebt.. Dus zet hem in de instelling modus, wacht tot er Station 1,2 staat en dan houdt je Done ingedrukt, en Dan moet je nog even wachten tot het display kompleet is!

Dit werkte bij mij wel..

Groetjes Zafer
Door Marcel
Hoi,

Ik heb dat al diverse keren geprobeerd, maar alleen 2 komt in beeld.
Of kan het soms een kwartier duren voor ie wat vind?

Ik kan toch per ongeluk niets hebben omgezet in het weerstation buiten he, waardoor de data niet meer gelezen worden.

Marcel
Door Zaferr
Dat lijkt me stug idd!

Heb verder ook geen idee wat het kan wezen, je Display zou hem gewoon moeten kunnen vinden! Maar een kwartier is wel erg lang ja.. moet wel zeggen dat het bij mij ook erg lang duurde, en uiteindelijk stond er Station 1,2.. vaag!

Ik denk niet dat ik je verder kan helpen, sorry!

Groetjes Zafer
Door Marcel
In iedergeval bedankt voor de moeite.
Zal morgen Hamonline een benaderen, daar komt ie vandaan.

Marcel
Door weerzoetermeer
Zomaar een opmerking...

Je hebt de batterij toch wel goed in de ISS gedaan....polariteit technisch gezien zeg maar...;)

Gr.
Thierry
Door Luc
Ik heb het ook ooit gehad met mijn oude VP 1. Ik heb ook alles nagekeken. Ik dacht ook dat ik per ongeluk een dipswitch had omgezet. Maar na een paar keer controleren, was dat toch echt niet het geval.

Ik heb van alles geprobeerd en uiteindelijk werkte het weer. Wat de oorzaak was, kan ik niet meer herinneren. Ik heb o.a. het volgende geprobeerd:

- Spanning van console afgehaald (inclusief batterijen) zodat deze helemaal uitstond.
- Console tijdje naast ISS zendstation gelegd.
- Batterij ISS weer verwijderd en een paar uur eruit gelaten, daarna opnieuw aangesloten.

Volgens mij gaf 1 van bovenstaande acties de oplossing, ik weet alleen niet meer welke.... :angry:

Gr,
Luc
Door osjohn
Kan ook na twee jaar de condensator zijn, dan werkt de vantage ook niet goed meer.

John
Door Marcel
Ja, maar is dat niet toevallig dat dat dan precies gebeurt bij het wisselen van de batterij?
Ik ga wel eens mailen met Dick.

Bedankt voor de adviezen.

Marcel
Door Weerstation Kaatsheuvel
Marcel schrijft:
Hallo,

Heb vanmiddag de (backup)batterij van mijn VP2 buiten verwisseld, omdat de oude bijna leeg was, aldus het display, en daar luister ik netjes naar.

Echter, toen ik de batterij verwisseld had en ik keek naar mijn console werden de temp en winddata niet meer weergegeven.
Rechtsonder staat een R (in het balkje waarin normaal de gem. wind of weersverwachting wordt weergegeven), ipv een knipperende X

Heb het station in de menumodes laten zoeken naar de buitensensoren, en station 2 werd gevonden.
Vervolgens knipperde de X.
Als ik dan uit de menu modes ging naar het gewone scherm, werd er station 1 aangegeven, zonder de wind en temp data. Rechtsonder stond weer een R.

Iemand een idee wat te doen?

alvast bedankt,

Marcel
Hallo Marcel,
Zou jij je bevindingen op het forum willen plaatsen?
Alvast bedankt.
Groet,
Hans