Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tinuz97
Ik zie 5,2mm ofzo neerslag,en nu regend het gewoon hier.
Ook omliggende stations zoals grave,oss,ravenstijen hebben bijna allemaal 20mm.....
Is mijn regenmeter misschien stuk?
Temp enzo werkt wel zo te zien na behoren
Door tinuz97
Denk dat ik morgen er maar eens onderhoud aan gaan plegen,inclusief helemaal schoonmaken.
Iemand tips,of liever foto's hoe de iss uit elkaar kan?
Heb de versie met ingebouwde fan ter duidelijkheid.
Alvast bedankt.
Door baroman
tinuz97 schrijft:
Denk dat ik morgen er maar eens onderhoud aan gaan plegen,inclusief helemaal schoonmaken.
Iemand tips,of liever foto's hoe de iss uit elkaar kan?
Heb de versie met ingebouwde fan ter duidelijkheid.
Alvast bedankt.

Volgens mij is je reedcontact stuk, hietmee geeft het wip-wapje een pulsje naar het weerstation en telt de druppels.
Deze kun je er zelf in solderen het hebben niet het eeuwige leven.;)

Groeten Ronnie..
Door tinuz97
Zo te zien issie verstopt denk ik,soms reageerd hij wel,maar dan moet het flink regenen.
Dat wordt een service beurt geven dus,ofwel schoonmaken.
Maar als ik hem eraf haal wil ik hem helemaal schoonmaken,inclusief de ventilator etc.
Ben alleen al heel de avond aan het zoeken voor een goeie tutorial :dry:
Door weerzoetermeer
Daar heb je toch geen tutorail voor nodig. Gewoon uit elkaar schroeven dat ding, schoonmaken en weer in elkaar zetten. Het zwarte basis gedeelte kan je met 3 schroeven onder de regen opvangbak losmaken van de schotels. Even goed de volgorde van de schotels in de gaten houden, en natuurlijk niet de temp/hum sensor in een bak met water leggen.

Gr.
Thierry
Door tinuz97
O ok,ja ik wilde zeker weten dat er niet veel stuk kan gaan als je dat losschroeft.
Als het nu een ding van 50 euro was,had ik hem allang open gemaakt uiteraard,nu wilde ik even wat zekerheid ghehe.
Morgen maar eens mee aan de gang gaan dan.
Door Luc
Nog een tip: koppel je weerstation ook even los van de PC of zet de upload tijdelijk uit.

Waarschijnlijk zal de regenmeter wip wel een paar keer op en neer gaan tijdens het schoonmaken en dat wil je neem ik aan niet naar je website sturen als neerslag ;)

Gr,
Luc
Door tjabine
Het eerste wat ik altijd doe bij onderhoud aan de Davis, is alle stekkers uit de ISS halen.
Kun je je regen wip zoveel als maar mogelijk bewegen zonder neerslag registratie.

Gr Ron.
Door tinuz97
Goede tip tjabine,ga er morgen mee aan de slag,druk vandaag helaas.
Vermoedelijk een verstopping zo te zien,want nu staat er net: gestopt met regenen,maar de zon schijnt hier :P
Afijn,onderhoud kan ook geen kwaad natuurlijk,nieuwe batterij erin bv,is de accu ook vervangbaar van de ventilator door een betere?

6163EU-Davis Vantage Pro 2 Fan aspirated die heb ik dus.

PS: LUC.....kan je mij even uitsluiten voor 2 dagen kwa neerslag aub?
Nu regent het weer zegt de davis,maar tis toch echt droog hier.
Morgen ga ik het oplossen.
Door Luc
tinuz97 schrijft:
PS: LUC.....kan je mij even uitsluiten voor 2 dagen kwa neerslag aub?
Done