Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerdata
Goedeavond,heb gisteren de trial versie van weater display geinstalleerd op mijn pc. Nu heb ik een verschil van 6 hpa meer op weater dsplay dan op mijn wmr 200? HEB ik soms iets over het hoofd gezien! alsook mijn regen waarden blijven op 00 staan!zou er mij iemand kunnen helpen aub!:) met vriendelijke groeten Marc weedata Knokke B
Door wslangerak
Je zou eens kunnen kijken of er geen offset voor de luchtdruk is ingesteld:

Control panel > Offsets & Initial rain

Tabblad waar Baro bij staat: er mag geen offset bij barometer staan ingesteld.

Dat geldt ook voor de regen uiteraard.

Geeft de console de regen goed aan en WD helemaal geen regen?? Heb je het goede station ingesteld via Control panel > Station type?

Heb je zelf instellingen aangepast of ben je zo van start gegaan met WD?
Door weerdata
Hallo Kees,offset bij barometer is niet ingesteld en ook bij regen niet,console geeft regen wind barometer en temperatuur goed weer,ik heb het gecontroleerd met nabije stations.En heb de console naam aangevinkt en bij pressure change 1voor press.change treshold to sayrise fall.3 voorfall rapide. 0 slowlay fall. Fine tune 0-0 en15 aangevinkt!messchien kan je mij hiermee verderhelpen...mvg,
Marc,
Door wslangerak
Die instellingen zijn wel goed. Ik heb alleen bij de fine tune 0-0-5 staan (ipv 0-0-15), maar dat mag geen invloed hebben.

Verandert de luchtdruk wel in WD of blijft hij altijd hetzelfde?
Hoeveel regen heb je op de console gemeten en bleef WD toen op nul staan?
Hoe is het met de temperatuur in WD? Zie je die wel goed meeveranderen met de console of ook niet?
Door weerdata
De luchtdruk veranderd mee 1036 op console,1042 op wd.De tolale neerslag op console is nu 149.5mm . temperatuur veranderd mee met console luchtvochtigheid ook, wind richting en kph ook! mvg. Marc
Door wslangerak
Wil je a.u.b. niet elke keer een nieuw topic openen als je antwoord op een bericht? Gebruik de "Reageer" of "Nieuw reactie" buttons i.p.v. "Nieuw bericht".

Heb je soms Heavy Weather ook draaien naast WD? Dan ligt waarschijnlijk de oorzaak daarin (absolute en relatieve luchtdruk)
Door weerdata
Sorry,had er geen erg in,nee alleen de meegeleverde software van oregon! gr.Marc:unsure:
Door wslangerak
Welk progrsmma is dat? Heb je daar een instelmogelijkheid voor de luchtdruk?

Kan je eens zonder dat programma alleen WD laten draaien? Kijken wat er dan gebeurt?
Door weerdata
Dat is een programma die bij de console was,maar er zijn geen instel mogelijkheden.
Het is alleen WD die draaid.mvg
Marc
Door kees ws middelburg
Marc als je reageerd op een bericht in een topic moet je de knoppen onderaan gebruiken: snelle reactie of reageer niet rechtsboven nieuw bericht je opend dan weer een nieuw topic .

grt kees ws mdl