Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Jan2855
Helaas heb ik (tijdelijk) de stekker uit mijn WX-PC moeten trekken. De laatste maand heb ik heel veel problemen, o.a. 2a3 keer per 24 uur een BSOD; WeatherDisplay die bevriest. Het programma schijnt gewoon te werken maar dat is schijn, in werkelijkheid staat het programma zo vast als een muur, het kan zelfs niet meer op een normale manier worden afgesloten.
En de oorzaak? Ik heb geen flauw idee! Vanavond heb ik het programma op een Eee PC geïnstalleerd, maar binnen 2 uur stond de hele zaak ook op deze pc vast.

Hardware: Vantage Pro2 met datalogger (serieel) Sweex converter serieel --> usb.
WX PC: Core i5 660 3,3 Ghz; 4 MB DDR3; OCZ Vertex2 120GB SSD.

Ikzelf verdenk uiteindelijk de converter van serieel naar usb. Misschien dat deze de geest heeft gegeven. Maar misschien heeft iemand nog ideeen. Ik hou me aanbevolen.

Jan
Door Willy Peters
Ik gebruik ook een converter van Serieel naar USB van Sweex. Heb hier geen problemen mee. Heb je dat ding wel goed geinstalleerd? Voor je gaat installeren mag je de converter NIET in de USB-poort steken.

Willy
Door Jan2855
Willy,

De converter heeft bij mij ook 3 jaar zonder problemen gewerkt. Onder Windows 7 trouwens voor de volledigheid.

Jan
Door Willy Peters
Mijn weerPC draait nog onder XP.

Dan zou je bijna zeggen dat de Serieel-USB omzetter de geest gegeven heeft. Stel dat het ding van binnen opwarmt, dan kan deze na een bepaalde tijd er mee stoppen. Stop je het hele handeltje en start je daarna weer op dan kan hij zover afgekoeld zijn dat ie het weer even doet. Zo'n ding kost ook geen wereld bedrag. Ik zou de gok wagen en een nieuwe aanschaffen.

Willy
Door Jan2855
Gisteren de nieuwe adapter er tussen gezet. Na 2 uur een BSOD, dus de adapter was niet de oorzaak van de storingen.
Nu heb ik de BSOD's al sinds ik deze pc in gebruik heb. Uiteindelijk heb ik de SSD-HD uitgewisseld voor een normale HD. Het draait nu zonder storingen sinds gisteravond 22.00 uur. Ik ben benieuwd!
Ik juich nog maar niet te vroeg.

Jan