Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Overijse
Er is een firma in sterrekundig materiaal, amateurweerstation aan het afschuimen om een linkruil met hen aan te gaan. Dit om tot betere ranking in Google van hun webshop te komen.

Let wel op, indien je een linkruil met deze firma wil aangaan, je link zal er belanden op hun linkpagina die niet mag gecrawlt worden door Google, wat enkel een winsituatie voor hen betekent en een nuloperatie voor je eigen website.

Indien je toch zou toehappen maak hun link dan "nofollow".

PS: Heb niets tegen linkruil, maar speel het spel dan wel eerlijk.

Grtz
Kris
Door wslangerak
Ik heb ook het verzoek gekregen. Inderdaad staat dit in de robots.txt van de site:

User-agent: *
Disallow: /links.php

Je bent wel wakker, Kris. Goed opgemerkt!
Door Overijse
wslangerak schrijft:
Ik heb ook het verzoek gekregen. Inderdaad staat dit in de robots.txt van de site:

User-agent: *
Disallow: /links.php

Je bent wel wakker, Kris. Goed opgemerkt!

Heb ze een mail terug gestuurd met mijn bevindingen over hun verzoek, en als ze willen kunnen ze een betalende link krijgen. Eens zien of we daar reactie op krijgen, lol.

Grtz
Kris

PS: en nee ook hier krijgen ze geen link van me, lol. Als ze eentje willen moeten ze maar naar Luc bellen.
Door tinuz97
Dank je Kris,heb hem ook gehad,en geen ballen verstand van op zijn brabants.
Heb hem dan ook maar terug gemaild met de termen die jij gebruikt.
In de zin van: nee,u link pagina wordt niet met google gecrawlt,alleen u heeft er dus baat bij en ik niet,lol :laugh:
Door Overijse
Zoals ik dacht gaan ze iedereen mailen, trouwens hun linkspagina is opeens leeg. Lol. Deze middag stonden daar nog een 4tal vermeldingen op.:laugh:

:laugh: :laugh:
Door wslangerak
"Gezien het commerciële karakter van uw website is plaatsing van een betaalde
link op weerstationlangerak.nl mogelijk. Het tarief hiervoor bedraagt
slechts € ***,*** per jaar, inclusief 19% BTW. Een BTW-rekening behoort tot
de mogelijkheden.

Overigens heeft een link op uw site weinig zin voor ons gezien het feit dat
uw linkpagina niet kan worden gecrawld door robots van zoekmachines."

Mijn antwoord...
Door tinuz97
Inderdaad....verder heb ik ook nog geen reactie gehad.
Ik neem aan als je zo graag een linkruil wil doen,en je meld wat jij gevonden hebt dat er dan een reactie terug komt om dit te veranderen dus.
Ofwel,hebberig lol :laugh:

Overijse schrijft:
Krijgen we nooit reactie op, maar wie niet waagt niet wint natuurlijk.
Door WSL
Het gaat hier om Telescoop.nl en NEE, dit is geen reclame.
Iedereen die dit leest zal toch even moeten weten om welk bedrijf het gaat.

Ik had al een link geplaatst, totdat ik het bovenstaande zag staan.
Heb de link toen weer verwijderd. Vanmorgen kreeg ik een mail, met de vraag waar de link was gebleven. Ze waren bezig de teruglinks te plaatsen, maar konden de link naar hun website bij mij niet meer vinden. Dat klopt, want die had ik verwijderd. Ik heb de situatie even uitgelegd en aangegeven dat ik de link weer plaats, op voorwaarde dat ze hun robots.txt aanpassen. Heb hun gevraagd de volgende regel te verwijderen: Disallow: /links.php
Dit hebben ze doorgegeven aan hun programmeur. Het is echter nog niet aangepast. Gebeurt dat niet, dan gaat de link er bij mij natuurlijk weer af. Snap trouwens niet waarom een programmeur dat moet doen, terwijl ze zelf wel links kunnen plaatsen. Dan kunnen ze de robot.txt ook zelf aanpassen. Maar goed, daar zal wel een reden voor zijn.
Inmiddels zijn er al een aantal links geplaatst, o.a. die van mij, keurig met screenshotje en omschrijving.