Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door rjbruijns
Hoi,

Mijn naam is Jessica en heb nu al een half jaartje het weerstation van Balance Meteo.

Super tevreden mee, alleen vandaag sprong op een of andere duistere manier de eenheid van de regensensor van mm op ln.

Nu heb ik de hele handleiding doorgenomen en proberen te zoeken via Google, maar het is voor mij niet duidelijk hoe ik deze weer terug kan zetten.

Weet een van jullie misschien hoe dit moet. Ik sla me voor mn kop als het met baterijen verwijderen en opnieuw plaatsen weer goed staat.

Met vriendelijke groet,

Jessica Bruijns
Door meteozwolle
Jessica,

allereerst welkom op HWA. heb je een link naar de handleiding online ?
anders graag aangeven welk type het gaat. Waarschijnlijk zijn er instellingen aangepast. vaak is het een toetsencombinatie, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd helaas ;-) groet, marcel (meteozwolle / meteostat)
Door Snarf2000
Ik sla me voor mn kop als het met baterijen verwijderen en opnieuw plaatsen weer goed staat.

Heb je dat nog niet geprobeerd?
Het zou mijn eerste optie zijn als ik geen handleiding had.

Volgende optie: reset?
Ergens een klein gaatje waar je een paperclip in kan drukken??

Het is wel moeilijk zonder handleiding.

Heb je geen knopje "SET" op je station?

Frans
Door rjbruijns
Hoi Marcel en Frans

Ik heb helaas geen handleiding gevonden op internet. Ik heb dat wel geprobeerd en ook om antwoord te vinden, ik ben daardoor hier terecht gekomen

@Frans, je kon zien dat ik de handleiding helemaal had door gelezen, maar dat kan gebeuren dat je er overheen hebt gelezen.

Het gaat om artikelnr 975194 met als omschrijving Professioneel kleurenweerstation (maar of je daar wat aan hebt)

Groetjes Jessica
Door rjbruijns
[img size=116]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/weerstation-106e9d3bb0ee38410316be9b0e583a71.jpg[/img]
(kon geen bmp invoegen dus ff omzetten)
Bijlagen
weerstation-106e9d3bb0ee38410316be9b0e583a71.jpg
weerstation-106e9d3bb0ee38410316be9b0e583a71.jpg (3.26 KiB) 3640 keer bekeken
Door Snarf2000
Ik heb ook de hele handleiding doorgelezen.

http://attachments.content4us.com/datasheets/MANUAL_RF-WS101_EN.PDF
Pagina 16-32=NL

Nergens staat vermeld dat hij ook op inches kan meten, danwel switchen van inch naar mm.

Ik zou het persoonlijk zoeken in de richting van de RAIN/CLEAR knop.
Deze knop gebruik je ook met teruglezen van data.
Hou deze bv eens 3 seconden vast.
We zijn bijna aan het einde van het jaar, dus als je totalen gewist worden,'
dan is dat jammer voor de laatste 9 dagen.

Frans

[size=2]Gevonden met google keywords: 975194 handleiding[/size]
Door rjbruijns
Nou, ik voel me nu wel heel dom..... Ik heb net de stroom van de "aflees" unit gehaald, en nu staat hij weer op mm.
Het leek me eigenlijk wel onlogisch, maar eigenlijk wel logisch als ik er over denk.

Toch vind ik het vreemd dat hij zomaar over sprong, dat zou naar mijn mening niet moeten.

Ik ben wel alle gegevens kwijt, maar dat geeft niet. Moet ik alleen van de afgelopen dagen even omrekenen. (ik heb een aparte tik door alle neerslag op te schrijven..)

Ik wil jullie in ieder geval erg bedanken!
En Frans: Bedankt voor de handleiding online, want die kon ik zelf niet vinden. Ga heb gelijk opslaan voor het geval de papieren handleiding ergens verdwijnt!

Groetjes Jessica