Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door truustornado
#45538
hallo,

Ik heb onlangs mijn website omgebouwd met Joomla. De site staat gehosted bij Hosting2go. Ik had om de gegevens van de KNMI meetstations weer te geven op mijn website 2 php files ontvangen, maar die bleken het niet te doen.
Na dagen zoeken naar het probleem ben ik erachter dat hosting2go fopen etc blokkeert.
Afgelopen week hiervoor contact gehad met de helpdesk, ze hadden het geregeld en het werkte ook. Echter voor korte duur, want nu werkt het ineens dus niet meer.
Ik heb vervolgens nog een keer een bericht achter gelaten bij de helpdesk en die geven nu aan dat het KNMI wellicht gebruik maakt van een ipadres reeks. En ik die maar aan hun moet vragen. Ik denk niet dat ik daar verder mee kom, dus vandaar dat ik eerst de vraag hier maar eens stel, omdat ik weet dat er meer mensen deze data op hun website laten zien.

Hieronder nog even de tekst vanuit de helpdesk ter info.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt

De overige informatie

de pagina waar het om gaat
http://trudyg.nl/weer/diversen/weernew.php
het laad deze pagina, die roept weer/diversen/aktueelweer.php aan(staat in dezelfde directory) en die draait een script wat de gegevens van knmi afhaalt.

reactie van Hosting2go
Hallo Trudy,

Zo te zien maakt knmi.nl gebruik van het IP-adres 145.23.253.254. Dat heb ik zojuist toegevoegd aan onze whitelist.

Verder heb ik in uw /private/php.ini bestand de volgende regel toegevoegd.

allow_url_fopen = on

Zo te zien, worden de knmi gegevens nu wel geladen op uw site. Mocht het toch niet helemaal goed zijn, dan laat het maar weten.


de tweede reactie van Hosting2go
Geplaatst Door: Hosting2GO

Mogelijk hebben ze bij KNMI het IP-adres gewijzigd? Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Vraag bij hen even na of ze een IP-reeks hebben die we kunnen vrijgeven. Dan wordt de kans op problemen wat kleiner.
Door wsMaurik
#45539
Hallo trudy,

Weet niet welke file je van het knmi gebruikt (pad?) maar je zou het via een xml oplossing kunnen proberen. Dat gebruikt geen fopen namelijk.

Geef anders even aan welk bestand van het knmi.
Door jacg
#45540
wsMaurik schrijft:
Hallo trudy,

Weet niet welke file je van het knmi gebruikt (pad?) maar je zou het via een xml oplossing kunnen proberen. Dat gebruikt geen fopen namelijk.

Geef anders even aan welk bestand van het knmi.


Xml maakt geen gebruik van fopen? Leg dat eens uit?

@trudy
Probeer onderstaande eens als eerste deel van je url.

include.hosting2go.nl/include.php?url=

Groeten,

Jacco
Door wsMaurik
#45542
Jacco,

Mogelijk intern of onderliggend wel maar de volgende code werkt prima en er staat geen fopen in. Mocht dit onderliggend wel zo zijn dan is mijn voorstel dus geen oplossing.


//Weerbericht van het KNMI (basisverwachting) www.wsmaurik.nl
//Parsing basisverwachting.xml

// XML filepath naar php-string
$knmibasis = "ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.xml";

// laad de XML file
$knmiB = @simplexml_load_file($knmibasis) or die ("KNMI bestand onvindbaar");

// maak variabelen
$report_issued=$knmiB->metadata->report_info->report_dtg_issued;
Door WeerStationWoerden
#45543
dit is wat hosting2go mij opgaaf en dit werkt ... bij het meeste dan .
dus voor de url zet je dus wat je hier beneden ziet staan
http://include.hosting2go.nl/include.php?url=
voorbeeld
http://include.hosting2go.nl/include.php?url=hier de url die je gebruikt

Mvg Gert

jacg schrijft:
wsMaurik schrijft:
Hallo trudy,

Weet niet welke file je van het knmi gebruikt (pad?) maar je zou het via een xml oplossing kunnen proberen. Dat gebruikt geen fopen namelijk.

Geef anders even aan welk bestand van het knmi.


Xml maakt geen gebruik van fopen? Leg dat eens uit?

@trudy
Probeer onderstaande eens als eerste deel van je url.

include.hosting2go.nl/include.php?url=

Groeten,

Jacco
Door jacg
#45555
wsMaurik schrijft:
[quote]Jacco,

Mogelijk intern of onderliggend wel maar de volgende code werkt prima en er staat geen fopen in. Mocht dit onderliggend wel zo zijn dan is mijn voorstel dus geen oplossing.

// laad de XML file
$knmiB = @simplexml_load_file($knmibasis) or die ("KNMI bestand onvindbaar");

Die regel doet dus hetzelfde, een rechtstreekse verbinding naar buiten maken. ;)

Bij 99% van de hosts werkt fopen ook normaal, of nog beter curl. Hosting2go is een beetje eigenwijs daarin.

Groeten,

Jacco
Door truustornado
#45604
hoi, bedankt voor de reacties. Ik heb weinig verstand van php en xml dus begrijp niet helemaal wat jullie bedoelen. Heb geprobeerd met die link ervoor te zetten, maar gaf geen resultaat.
Maar dit zijn de bestanden. Zie bijgevoegd. De url die ik kan vinden erin is http://www.knmi.nl/actueel
Bijlagen
(1.38 KiB) 204 keer gedownload
Door teesee64
#45795
Ik denk dat het niet onverstandig zou zijn om dan een andere hosting te zoeken.
Als ik kijk naar de ervaringen met deze host:

http://www.hostingvergelijker.nl/hosting-2-go/

Het script wat ik poste maakt geen gebruik van fopen ofzo. Het zou dus gewoon moeten werken.
Op deze manier zou ik geen website willen runnen bij zo'n host.

Er zijn genoeg (goedkope) goede hostings te vinden waar je al deze problemen iet hebt.

Groet,
Theo