Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Overijse
Sinds deze nacht heeft de regenmeter de pijp aan maarten gegeven. Heb deze nog zelf proberen te reanimeren gedurende enkele uren deze nacht maar het mocht niet baten (slechte cursus EHBO gehad denk ik).

Na iets meer dan 3 jaar gaat de regenmeter van Overijse naar de eeuwige jachtvelden en zal zo snel mogelijk vervangen worden door een jong veulen dat in bestelling is.

Heb mezelf dan ook uitgesloten van de extremenpagina en de weerkaartjes voor de neerslag tot het jonge mustang veulen aangekomen is, wat iets langer zal duren aangezien er geen Belgische direct betaalmodule :angry: op desbetreffende site aanwezig is.

Grtz
Kris
Door Meteorecord
blij dat ik niet de enige ben die af en toe in de problemen kom. ik bestelde vandaag een nieuw weerstation want de nexus heeft nooit goed geweest. ben het beu dat de verbinding steeds weg valt. zelfs met een antenne haal het niets uit. hopelijk komt de jouwe spoedig in orde.
Door Overijse
Overijse schrijft:
Sinds deze nacht heeft de regenmeter de pijp aan maarten gegeven. Heb deze nog zelf proberen te reanimeren gedurende enkele uren deze nacht maar het mocht niet baten (slechte cursus EHBO gehad denk ik).

Na iets meer dan 3 jaar gaat de regenmeter van Overijse naar de eeuwige jachtvelden en zal zo snel mogelijk vervangen worden door een jong veulen dat in bestelling is.

Heb mezelf dan ook uitgesloten van de extremenpagina en de weerkaartjes voor de neerslag tot het jonge mustang veulen aangekomen is, wat iets langer zal duren aangezien er geen Belgische direct betaalmodule :angry: op desbetreffende site aanwezig is.

Grtz
Kris

Voorlopig is het hier handmatig neerslag meten met een huis en tuin pluviometertje. Om toch metingen te hebben, beter als niks natuurlijk.

Mag wel nie vergeten om middernacht mijn reset uit te voeren. :laugh: :laugh:

@Meteorecord
Hoop tegen eind volgende week terug automatisch te draaien. (Voor alle zekerheid een zendunit meebesteld, als murphy passeert weet je nooit).

PS: Welk station heb je besteld ?

@Vreewijk
Ik denk dat die vraag op Meteorecord sloeg. Indien ze voor mij bedoelt was gewoon nog verder doen met het materiaal dat ik bezig ben, verleiding voor Davis was groot, maar het gat in mijn portemonnee nog groter met het begin van het schooljaar in zicht.

Grtz
Kris
Door ws vreewijk
Hallo Kris,

En zo is het maar net handmatig ben je wel meer met je hobby bezig:lol:
en ja het is hobby dus qua financien moet het dan ook hobby blijven toch en er is vaak veel te verbeteren wat betreft opstelling.... ombouw regen meter...zelf gemaakte weerhut waarna de metingen vaak niet onderdoen voor een duurder station.

En ja voor @jan was de vraag wat hij dan besteld heeft of is het huidige omgeruild?

gr Chris
Door Overijse
website back Ops and running.

Maar reden te meer om een alternatief op te bouwen en snel te kunnen switchen.

DDos was trouwens niet op het weerstation.

Grtz
Kris