Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Keesb
Hallo mensen,
Onlangs ging de voeding van mijn Vantage pro2, bekabeld, stuk en heeft het basisstation op batterijen gewerkt.
Die zijn nu leeg en ik wil ze vervangen. Maar ik krijg ze met geen mogelijkheid uit het basisstation verwijderd. Het lijkt wel of de opening te klein is. Als ik de zichtbare batterij goed terugduw om ruimte te maken, lukt het nog niet. Dat kan trouwens maar een paar millimeter.
Zie ik iets over het hoofd bij mijn poging om de batterijen te verwijderen?

Dank

Kees
Door Keesb
Hallo Frans,

Het lijkt erop dat de batterijen er alleen uitkunnen door een stukje van de behuizing af te breken. En dat kan de bedoeling niet zijn denk ik. De batterijen zijn er per slot van rekening ook ingegaan.

Heb je nog meer ideeen?

Kees
Door jango
Keesb schrijft:
Hallo mensen,
Onlangs ging de voeding van mijn Vantage pro2, bekabeld, stuk en heeft het basisstation op batterijen gewerkt.
Die zijn nu leeg en ik wil ze vervangen. Maar ik krijg ze met geen mogelijkheid uit het basisstation verwijderd. Het lijkt wel of de opening te klein is. Als ik de zichtbare batterij goed terugduw om ruimte te maken, lukt het nog niet. Dat kan trouwens maar een paar millimeter.
Zie ik iets over het hoofd bij mijn poging om de batterijen te verwijderen?

Dank

Kees

Kees

Ik neem aan dat je bedoeld de batterijen uit de console?

Als je deze wat naar binnen drukt met je vinger dan kun je hem iets omhoog trekken en door dat hij dan een beetje schuin zit moet je hem door event. nog iets verder naar binnen te drukken nog verder omhoog kunnen halen zodat hij er helemaal uit gaat.
Lukt dit niet met je vinger dan zou je een schroevendraaier kunnen gebruiken.
Hij kan er alleen maar uit door schuin op te halen.
En dat moet lukken hij is er ook zo in gegaan!

succes.

grtz, Jan
Door Keesb
Hallo iedereen,

Ik heb er de batterijen met veel wrikken eruit gekregen! De eerste batterij was het grootste probleem. De andere twee kon ik er daarna zo uitwippen.
Ik vind het wel raar dat die eerste batterij er zo moeilijk uit te halen is, en daarmee natuurlijk ook dat de laatste zo moeilijk te plaatsen is.

Wat betreft de kapotte voeding, ik heb een universele USB-lader gekocht, de USB-stekker erafgeknipt en hier het originele Davis-stekkertje gemonteerd. De USB-voeding levert 0,5 ampere, de originele 0,35 ampere. Dus dat is geen probleem.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Kees