Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door weerzal
#51789
Helaas kan ik al sinds vrijdagnacht geen gegevens meer doorsturen.
Het probleem doet zich voor als ik contact wil maken met mijn homepage van upc.
Ik heb verbinding met internet openweerdata wordt netjes ververst op de pc.

Ik gebruik weatherlink en fling om de data te uploaden naar mijn homepage.

Wat heb ik al ondernomen:
- reset weerpc
- reset modem upc
- klantenservice upc gebeld maar weer opgehangen er is zo'n ernorme wachttijd.
- wachtwoorden en inloggegevens gecheckt zijn ok.

Heeft iemand nog een idee?

Heb wel gezien dat Geldermalsen er ook op dat tijdstip mee gestopt is.
Misschien het zelfde probleem?


Al met al sorry voor het dataverlies en een telurgestelde weeramateur.

Groet Rob.
Door Snarf2000
#51790
Kan dit er mee te maken hebben?
van de website van UPC:

Actuele landelijke storingen en meldingen

UPC-diensten omgeving Nijmegen weer beschikbaar
De werkzaamheden aan de Waalbrug zijn voltooid. Alle diensten van UPC zijn weer beschikbaar in deze regio.


Dan zou het nu weer goed moeten zijn.

Of UPC denkt dat ze klaar zijn:unsure:

Frans
Door weerzal
#51796
Was het maar waar Frans,

Misschien moeten ze bij de brug van Zaltbommel zijn.

groet Rob.
Door weerzal
#51845
Na een hoop gesteggel ben ik een stapje verder gekomen.

mijn eee-box met xp geeft wel aan verbinding te hebben met internet maar stuurt niks door.
Ik kan dus ook geen webpagina oproepen.
als ik het wireless probeer het zelfde euvel wel verbinding maar kan niets versturen en ontvangen.

modem upc gereset
en wat nu ?

ik wordt er moedeloos van


Groet rob.
Door Overijse
#51848
Kijk eens of het wel werkt met andere netwerken via :

Ander open wifi netwerk in de buurt eens proberen of aan de buren vragen of je ff hun wifi mag gebruiken

of

Indien geen open netwerk in de buurt en geen buren, en je een smartphone hebt kun je nog altijd je ebox daarmee eens laten thetteren om te zien of je via daar verbinding hebt.

Als één van bovenstaande wel werkt, zit het probleem wel degelijk in je UPC instellingen en/of is je upc modem naar de maan.

Grtz
Kris
Door Snarf2000
#51849
Kun je wel op ip adres ergens komen?
Bijvoorbeeld:
http://217.120.51.94

Dan zou er iets met je DNS instellingen kunnen zijn.
Kun je hier wel komen, dan zou je in je software moeten instellen dat je ftp server een ip adres is ipv een domeinnaam.

bv: ftp.mijnweersite.nl wordt dan ftp.123.123.123.123

Frans
Door weerzal
#51850
Aller eerst bedankt voor de reacties.

Zal iets specifieker zijn.

Heb een modem van upc een cisco normaal gesproken staat de wifi daarvan uit.
( Nu na de reset van de cisco doet de wifi het weer fabrieksinstellingen ).
Als router gebruik ik een netgear voor de laptops en de smartphone.
Mijn weercomputer (eeebox)zit bekabeld rechtstreeks aan modem upc.
De eeebox wel verbinding maar geen up en down.
De laptops kan ik gewoon mee internetten geen probleem.
Op deze manier draai ik al vanaf eind mei en ging tot afgelopen vrijdag perfect.

Als ik nu vanavond met de laptop probeer met de bewuste kabel te internetten dan kan ik er toch bijna wel vanuit gaan,dat modem en kabel goed zijn?
Dit zou dan betekenen dat er iets met de netwerkkaart van de eeebox niet goed zit.

Groet Rob.

P.s. is een netwerkkabel gevoelig voor warmte ligt namelijk net langs de verwarming
maar is pas 4 maanden oud.
Door Snarf2000
#51851
Nog zo'n stom iets.
Bij een collega had ik ook eens een dergelijke situatie.
PC rechtstreeks aan de router (Bekabelt en DHCP) en verderop in het netwerk een routertje voor de WiFi apparaten zoals laptops en iPhones. (ook met DHCP)
Na veel gedonder met de vaste pc die niet online wou komen, bleek dat deze ipv door de modem/router werd gevalideerd, deze door het WiFi routerje gevalideerd werd.
En deze had andere instellingen.
Na het verwijderen van het wifi routerje waren alle problemen voorbij.
Later de wifi router opnieuw ingesteld en de pc valideerde weer op de modem/router.

Mischien helpt dat je op weg
Door Luc
#51853
Misschien is het een IP conflict. Zou het kunnen dat je een vast IP adres hebt toegekend, dat ook door de router via DHCP aan een ander apparaat is toegekend? Of dat je zelf 2x hetzelfde vaste IP adres hebt toegewezen?

Gr,
Luc
Door weerzal
#51855
@ Frans in Jip en Janneke taal de netgear loskoppelen en dan op nieuw proberen om wel een werkende verbinding te krijgen op de eeebox of moet ik de netwerkkabel op de netgear aansluiten daar zitten namelijk ook nog ingangen op

@ Luc bij mijn weten heb ik geen vast ip-adres gebruikt.

Het enige wat ik anders zou kunnen bedenken is een update van windows om dat gat te dichten in internet explorer die is er wel s'nachts opgekomen de 22e.

Als het een ip-conflict is zou ik dat niet kunnen testen met mijn laptop die heeft dan al een vast ip adres of zie ik dat verkeerd.