Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door WSWijk
Goedenmiddag

Op dit moment (en de komende dagen) zal het voorkomen dat Weerstation-Wijk.nl niet of minder goed is te benaderen.

Dit wordt veroorzaakt door werkzaamheden aan de netwerkverbinding van het lokale publieke netwerk.

Momenteel ben ik bezig met het ombouwen van het internet-deel van het netwerk thuis van een Ziggo verbinding naar een Glasvezel verbinding. Dit levert wat verstoringen op (o.a. omdat ik DNS servers aan moet passen ivm een nieuw ip-adres).

Zodra deze werkzaamheden klaar zijn en het weerstation weer normaal operationeel is, zal ik dit hier melden.

Lokaal worden de metingen wel doorgevoerd, echter aanlevering aan HWA zal bij tijd en wijle stil liggen.

Excuses hiervoor.

Groeten

Theo
Door WSWijk
Volgens mij moet de boel nu goed en snel draaien.

Is er iemand die zich geroepen voelt om het eens te testen en de bevindingen hier neer te zetten?

Ben ook benieuwd naar de snelheid van de webcams...

Groeten

Theo
Door WSWijk
Gewoon even kijken of alles op de site het doet. En dan vooral de cam's.

Sinds gisteren is de lijn veranderd naar glasvezel. Heb de boel (inclusief netwerkroutering) moeten ombouwen en ben benieuwd hoe of het draait, qua opbouw snelheid van de site en de snelheid van de camera's. Zouden streaming moeten zijn.

Alvast bedankt.

Theo
Door Snarf2000
Of je hebt de boel plat, of ik doe iets fout, maar ik krijg niets te zien.

5 minuten geleden wel, maar toen liep het ook niet lekker.
Host je zelf Theo?
Dan moet je ook je DNS servers updaten naar je nieuwe ip adres.

grt Frans
Door WSWijk
Ja, oeps, sorry. server reboot na een foutieve (impulsieve) klik met de muis... :-(

Maar als het goed is is hij er weer... Zal hem met rust laten nu :)
Het kan zijn dat hij nog iets langer moet laden nu, omdat hij bijna klaar is met opstarten.

En ja, ik host zelf. En ja, de DNS-servers van de provider zijn aangepast :)
Toch bedankt voor het herinneren...

Groet

Theo
Door eugel
Werkt prima Theo

Site laad lekker snel.
Cam pagina`s laden snel. Komt ook omdat we hier net als jouw via glas op internet zitten.

Succes daar.