Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door regenbui
Best wel koud hier om 12.46 -1.0grC, klopt voor geen hout.
vanmiddag station maar even uit elkaar halen, zal de analoge sensor wel zijn, als deze kaduuk is, dan rest er niets anders dan een nieuw station te kopen. Sensors zijn niet meer leverbaar, of heeft er iemand ( ook leveranciers)nog zo een 1 liggen. Laat maar weten. Data upload naar de het weer actueel ligt voorlopig dan ook even stil.
gr Theo
Door nelson
hallo

Als er een ntc weerstand als temp sensor in zit is die eventueel te vervangen wel de goede waarde er in zetten.

WS soestdijk
Door regenbui
Dat is nu juist het probleem, de VP2 is van 2005 daar zit een analoog sensor in, Dick kan alleen van na dat jaar leveren (digitaal)
Door regenbui
nelson schrijft:
hallo

Als er een ntc weerstand als temp sensor in zit is die eventueel te vervangen wel de goede waarde er in zetten.

WS soestdijk

Denk het niet, het is een 2 in 1 temp en Hum.

Na wat schoonmaak en onderhoud draait het station weer. Bij data verlies van de temp sensor, in het verleden viel deze ook wel eens weg, maar dit kwam door een slecht kontakt van de stekker. Nu gaf de temp een waarde dik onder nul en geen hum, dat is een ander probleem. Dit heb ik twee jaar terug ook gehad waarna de sensor kort daarna de geest gaf. Lijkt er nu ook erg op. Ik zal wel zien hoe dit afloopt, als er nog iemand een analoge sensor van een VP2 heb liggen (van voor 2006) graag via een PB even aan me laten weten.

Groet Theo