Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door osjohn
Hallo

Ik heb in Weather Display Live regenwolken als hij aangeeft het is droog weer/nacht tijd.
Weten jullie hoe ik dat kan veranderen dat hij ook droogweer wolken aangeeft ???

John
Door wslangerak
Hallo John,

Ik gebruik zelf WDLive niet, maar volgens mij is dat icoon gebaseerd op de verwachting die het weerstation aangeeft, dus de forecast en niet de huidige situatie. Is het icoon in WDLive hetzelfde als op je console? Is er een verschil tussen het WDLive-icoon en het icoontje op je Weather-Display hoofdscherm?
Als je in je c:\\wdisplay\\webfiles directory kijkt zie je daar forecasticon.jpg en forecasticonstation.jpg staan. De laatste zou gelijk moeten zijn aan je console en wordt volgens mij ook weergegeven in WDLive.

Groeten,
Kees.

[ul]Aanvulling:[/ul]

Kijk eens in je wdlconfig.xml hoe deze regels staan.

0
1

Als je bij showDavisForecast "1" hebt staan krijg je inderdaad de forecast van je console.
Als je switchForecastIcon op "1" hebt staan wisselt het icoon volgens mij tussen huidig en forecast.
Door Eckie76
Als ik me niet vergis, moet je actuele weericonen altijd zelf handmatig invoegen in de software.
De icoontjes die je in WD ziet ( berekend, of uit weerstation) zijn altijd op verwachting gebaseerd.
Door wslangerak
Eckie76 schrijft:
Als ik me niet vergis, moet je actuele weericonen altijd zelf handmatig invoegen in de software.
De icoontjes die je in WD ziet ( berekend, of uit weerstation) zijn altijd op verwachting gebaseerd.

Da's waar, maar de meeste mensen (zeker zonder zon/uv sensor) laten WD automatisch een METAR downloaden. De huidige condities met bijbehorend icoon zijn dan gebaseerd op de informatie uit de METAR. Daarnaast is er een echte forecasticon, gebaseerd op de console.

En dan kan je ook nog handmatig de icoon op een bepaald weertype zetten als het bijvoorbeeld plaatselijk onweert of sneeuwt, terwijl de METAR een "onbewolkte" conditie laat zien.
Door huins
Nee hoor, in WDL en WD wordt net zoals Kees al aangaf het icoon getoond aan de hand van de instelling in WD. Dit kan op drie (nee vier) manieren zelfs.
Aan de hand van een Metar station, de voorspelling van het weerstion, of aan de huidige condities, berekend door de waarden ingesteld in WD en handmatig.

groet, Ronald
Door osjohn
Na veel gevogel heb ik WDL op mijn computer goed maar op de internet computer is het nog niet zoals het moet, ra ra.

John
Door wslangerak
Wat heb je aangepast? Staat de wdlconfig.xml soms ergens anders op je internet-pc waar hij ook aangepast moet worden? 't Is maar een idee.