Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Mente
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag, als je alle twee programma's hebt draaien.
Kan dat?. Ik had het idee dat dit wel werkte, maar gisteravond had ik WD de gegevens laten uitlezen. Omdat het behoorlijk lang duurde, heb ik de pc aan laten staan. En vanmorgen, bleek dat WD zichzelf heeft afgesloten.??

Verder valt mij op dat WD, als deze gegevens heeft ingelezen. Dat hij een volgende keer begint op het tijdstip waar hij de vorige keer is geeindigt.
Klopt dat?, Pc Wetter begint elke keer weer van het begin af. Vanddaar mijn vraag even.

WD heb ik besteld bij Florian Fuchs Steigerwald, wat zijn jullie ervaringen met de levertijd?

Alvast bedankt, voor jullie reakties.

Mente
Door osjohn
Dat klopt Mente, je kan maar een programma goed besturen zonder een speciale ingreep, VirtualCompoort maakt van je compoort 4 poorten en kan je dus 4 programma,s draaien.

John
Door Mente
osjohn schrijft:
Dat klopt Mente, je kan maar een programma goed besturen zonder een speciale ingreep, VirtualCompoort maakt van je compoort 4 poorten en kan je dus 4 programma,s draaien.

John

Welk programma wordt daar het meest voor gebruikt?. Ik heb al even rond gekeken, maar ik hoor natuurlijk graag van julie. Met welk programma jullie goede ervaringen hebben.

Mente
Door Meteonoord
Mente schrijft:
osjohn schrijft:

John

Welk programma wordt daar het meest voor gebruikt?. Ik heb al even rond gekeken, maar ik hoor natuurlijk graag van julie. Met welk programma jullie goede ervaringen hebben.

Mente

Hi Mente,

Ikzelf werk met Virtual VP van SoftWX.
http://www.softwx.com/weather/virtualvp.html

Ik heb goede ervaringen, WD, WDL, WL en PCwetter draaien erop.
Je kunt volgens mij een 30 dagen versie krijgen.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Meteonoord
Daar heb je een punt, Kees.
Mijn ervaring met VirtualVP is met VP2

Wellicht dat er collega's zijn die hier ook mee werken maar dan met een Cresta.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Mente
Inderdaad heb ik een Cresta, misschien dat iemand uit dit forum gebruikes ervaringen heeft?

Kees en Bert hartelijk bedankt voor jullie reaktie.

Maar ik ga nadat ik de licentie van WD binnen heb ga nog even stoeien met WD, en ga ik een keus maken. Want als je direct niet een weerstation op internet gaat opzetten, dan heeft het volgens mij niet veel zin om twee programma's te draaien. Gaat mij er ook om, te zien wat de mogelijkheden in PC Wetter en WD. En als ik dat nu inschat, dan denk dat het PC Wetter wordt. Als ik ooit nog een weerstation zou willen opzetten, dan wordt het een combinatie van deze twee software programma's.

Mente
Door Eckie76
Komt me bekend voor. In feite ben ik er na 3 jaar pas achter, dat alles wat ik met Weather Display kan, ook met WS Win kan. Ws Win vind ik dan toch overzichtelijker en stabieler. Heb er ook lang over getwijfeld om beide programma's te laten draaien, maar zag er geen heil in.

De interne uploader van WD heb ik overigens nooit gebruikt. Ik liet alles via Fling scannen en uploaden.

Misschien dat ik het screenshot van Weather Display wat interessanter vind qua uiterlijk, maar voor de rest ben ik niet meer zo te spreken over WD.
Door Mente
Ik ben het met je eens, WD heeft erg veel mogelijkheden. Maar een belangrijk punt is dat er niet een Nederlandse handleiding is. Dan vraag je wel wat, aan de mensen die dit programma willen gebruiken.

En daar komt nog bij, dat WD bij mij draait onder Vista en dat draait niet echt lekker. Zie Tide installatie problemen.

Mvg Mente