Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door cb1ram
#64296
Mijn WS-4000 vind al een tijdje de buiten sensor niet meer.

Nu dacht ik dat het kwam omdat de buren nu ook 1 hebben (op elkaar storen dacht ik)
du heb ik de sensor naar binnen gehaald maar nu ligt de sensor naar het binnen station maar nu vind ie hem ook niet (op het begin nog wel maar ook vaak haperen)

Wat kan het zijn ?

Ik denk zelf dat de buiten sensor stuk ik maar dat moet ik zeker weten.

Iemand nog tips op te proberen ?
Door ws vreewijk
#64298
Welkom op Het Hwa forum.

Als eerste een nieuwe batterij,als tweede even de gebruiks aanwijzing erbij nemen,mocht er een mogelijkheid zijn tot reset dan die uitvoeren,is die mogelijkheid er niet baterijen uit het basis deel en uit de buiten sensor een kwartier wachten daarna de batterijen er weer in en kijken of dan de sensor wel word gevonden.

Succes gr Chris

http://www.alecto.nl/media/blfa_files/W ... FR_2.4.pdf



EDIT:

Zendunit:
Schuif éérst de regenkap van de zendunit. De deksel
van het batterijvakje kan met een schuivende beweging
van het batterijvakje worden verwijderd.
Plaats twee alkaline batterijen type AA 1,5Volt met de
juiste polariteit in het batterijvak van de zendunit. Het
LED indicatielampje zal 4 seconden gaan branden.
Het batterijvakje kan nu worden dichtgemaakt. Om
de aanmelding met de binnenunit correct te laten
verlopen direct na het plaatsen van de batterijen in de
zendunit, de batterijen in de binnenunit plaatsen (zie
hieronder).
Door cb1ram
#64299
hallo Chris,

Dit heb ik allemaal al geprobeerd maar allemaal zonder succes.

Hij deed het eerst nog wel soms (temp weergave) maar nu doet hij helemaal niks meer.

Ik denk echt dat de sensor stuk is.

Kan ik dat ook op 1 of andere manier testen?
Door ws vreewijk
#64300
De volgorde is wel van belang,dat je dat weet.

Andere manier van testen word lastig een zendamateur zou dat kunnen.

Zit er geen garantiemeer op dan?

Gaat het led lampje 4 seconden branden als je de batterij erin doet?

Gr Chris
Door powerr
#64301
Het is handig om de sensor even dicht bij de console te hebben. Ik doe altijd eerst de batterijen in de console en daarna direct batterijen in de zender. De console begint bijna gelijk met zoeken naar zenders.

Als bovenstaande niet werkt, is het mogelijk dat de zender (of console) niet meer goed werkt en vervangen dient te worden. Zelf heb ik al enkele malen problemen gehad met de apparatuur en de zender vervangen (1 keer de console). Een keer bleef de luchtvochtigheid continu op 99% staan, een andere keer gingen de batterijen van de zender steeds erg snel leeg. Als je het weerstation korter dan 2 jaar geleden hebt gekocht, heb je nog garantie en kun je kosteloos een vervangend onderdeel aanvragen.