- 09 apr 2020, 09:09
Een PWS meet/geeft gewoonlijk absolute temperatuur en relatieve vochtigheid.
Voor basis-vergelijk soms nodig om de absolute vochtinhoud te weten.
Gebruikelijk is om daarvoor naar behoefte & handmatig een Mollier diagram (~psychrometric chart) uit te lezen al dan niet via een calctool op het internet.
Voor een langdurige waarneming-met-vergelijk wil ik die functie nu periodiek online realiseren.
Halverwege de webpagina van dit tool wordt een formule-set afgeleid waarmee je ook zelf een waarde moet kunnen bepalen, maar dat ziet er in mijn ogen wel erg eenvoudig uit t.o.v. uitlezen van het Mollier-diagram.
.
Weet iemand een praktische oplossing voor een online bepaling van absolute vochtinhoud?
M.a.w.
1) heeft iemand een lokale software-oplossing gerealiseerd vergelijkbaar met de bovengenoemde formule?
2) is er ergens een weblink waar je temperatuur en relatieve vochtigheid en eventueel luchtdruk heenstuurt
en als respons in een data-bericht de absolute vochtinhoud terugkrijgt?
Voor basis-vergelijk soms nodig om de absolute vochtinhoud te weten.
Gebruikelijk is om daarvoor naar behoefte & handmatig een Mollier diagram (~psychrometric chart) uit te lezen al dan niet via een calctool op het internet.
Voor een langdurige waarneming-met-vergelijk wil ik die functie nu periodiek online realiseren.
Halverwege de webpagina van dit tool wordt een formule-set afgeleid waarmee je ook zelf een waarde moet kunnen bepalen, maar dat ziet er in mijn ogen wel erg eenvoudig uit t.o.v. uitlezen van het Mollier-diagram.
.
Weet iemand een praktische oplossing voor een online bepaling van absolute vochtinhoud?
M.a.w.
1) heeft iemand een lokale software-oplossing gerealiseerd vergelijkbaar met de bovengenoemde formule?
2) is er ergens een weblink waar je temperatuur en relatieve vochtigheid en eventueel luchtdruk heenstuurt
en als respons in een data-bericht de absolute vochtinhoud terugkrijgt?
Config = TFA_Nexus/WS7000/Tempest/Ecowitt + WsWin/Domoticz/GW1000/Meteobridge + DHZ
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....