Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Jan2855
Hallo allemaal,

Terwijl ik met de volle zon in het gezicht dit bericht zit te tikken staat het plaatje in WD op regen. Ik heb wel geprobeerd om dit te veranderen, tot op heden is het me echter niet gelukt.
Eigenlijk begint het probleem al bij de Vantage Pro2 want daar staat de image ook op regen. Het vervelende is dat het overal verkeerd gaat, dus ook op mijn site, e.d. De hamvraag: Hoe krijg ik de juiste image bij zonnig weer in WD?

Voor iedere tip om van die "regen" af te komen ben ik dankbaar!

Groet, JanvR
Bijlagen
Image2.jpg
Image2.jpg (12.67 KiB) 4228 keer bekeken
Door wslangerak
Hallo Jan,

Is dat nu ineens zo? Klopt het icoon anders wel? Kan het zijn dat de VP2 nu de forecast-icoon geeft ipv de huidige weerssituatie? Kan je dat instellen op de console? Heb je een UV-sensor die normaal gesproken in WD het icoon bepaalt?

Even wat vragen dus om te bepalen wat er fout gaat.

Gr,
Kees.
Door Jan2855
Het is al een tijd zo maar ik weet niet hoe ik het kan veranderen.
Het staat ook een beetje knullig, kijk maar hier en dus zou ik graag het goede plaatje er bij willen hebben.

Ik heb UV + Solar dus als het zo te veranderen is in WD hou ik me voor elk advies aanbevolen.

Groet, JanvR
Door jorissynaeve
Ik heb dit momenteel ook. Mijn weerstation duid aan dat er regen op komst is. Vandaar dat het icoon ook op regen staat terwijl het helder is.
Ik heb dit voor de website echter proberen oplossen door naar de andere gemeten parameters te kijken. Bijvoorbeeld indien er zoveel tijd geen neerslag gevallen is (bijvoorbeeld 2uur) dan zal er nooit een regenicoon verschijnen maar het equivalente icoon zonder regen. Dus zwaar bewolkt met regen wordt dan zwaar bewolkt.
Omgekeerd, als er in een bepaalde tijdspanne regen gevallen is en het icoon zegt helder, dan zal ik een "wisselend bewolkt met regen"-icoon weer geven.
Zo heb ik nog wel enkele parameters er in geprogrammeerd zodat er een meer reële indicatie van het weer is.
Door osjohn
Dan zou je de voorspelling niet via de Vantage maar via Weatherdisplay moeten laten lopen.
Het is jammer dat er boven dat icoontje niet weersvooruitzichten staat.
Er zijn vele instelmogelijkheden in WD dat je zelf de voorspelling kan instellen.

John van Os
Door osjohn
Als je in het wdlconfig.xml het volgende toevoegt:

520
22
1
100

weersvooruitzicht

Als je dan met je muis op het icoontje staat geeft hij weersvooruitzichten aan.

Wel uploaden naar je webpagina !!! anders gebeurt er niets.

John van Os
Door Eckie76
Jan2855 schrijft:
Hallo allemaal,

Terwijl ik met de volle zon in het gezicht dit bericht zit te tikken staat het plaatje in WD op regen. Ik heb wel geprobeerd om dit te veranderen, tot op heden is het me echter niet gelukt.
Eigenlijk begint het probleem al bij de Vantage Pro2 want daar staat de image ook op regen. Het vervelende is dat het overal verkeerd gaat, dus ook op mijn site, e.d. De hamvraag: Hoe krijg ik de juiste image bij zonnig weer in WD?

Voor iedere tip om van die "regen" af te komen ben ik dankbaar!

Groet, JanvR

Bij de Vantage Pro wisselen de symbolen nogal veel. Het zijn de voorspellingssymbolen die je op de console ziet, en die dan door WS Win of WD worden overgenomen. Deze voorspelling wordt voor het grootste gedeelte gemaakt door de ontwikkelingen van de barometer. Zo kan het dus dat de Vantage Pro regen voorspelt terwijl het droog en zonnig is. Dat kan dus best, denk maar eens aan onweersbuien na een zonnige dag.
Door wsp
@Allemaal,

Ook ik heb het verschijnsel hier op lokatie.

Volgens mij is het ook normaal, als de druk zakt met een bepaalde snelheid heeft dat iets te maken met wat het weer kan gaan doen, wilt niet zeggen dat het zo is, maar in de meeste gevallen als de druk snel zakt dan kun je er van op aan dat er regen komt of erger.

Hoge druk is meestal droog warm weer en lage druk is regen of erger, althans zo hebben ze het mij geleerd, zit ik verkeerd dan hoor ik dat graag.

Voordeel van wswin is dat wswin dat ook over kan nemen, dus dan krijg je niet de voorspellingen van de vantage pro, maar uit berekeningen van uit wswin, ze zijn bijna altijd het zelfde, alleen wswin heeft wat meer uitdrukking, dacht ik zo.

Ik denk zelf dat iedereen dit heeft, ook met oude meet apparatuur die allemaal analoog zijn.

Zou ik verkeerd zitten dan zal ik dit wel in dit topic vernemen.
Door Jan2855
Hallo,

Op het WD-forum heb ik dit bericht gevonden.
Vaak loont het om even te zoeken in dat forum B).

Ik zal hier eens mee gaan stoeien, misschien dat er een oplossing in zicht is.

Groet, JanvR