Weerstation Wijk schrijft:
En zo hoort het toch ook.
ook ik heb een hekel aan zinnen die zonder punten en komma's en hoofdletters aan elkaar zijn geschreven zonder die leestekens is het echt niet leuk om een reactie te geven ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is vandaar dit voorbeeldje wat ik nu in deze regels heb gezet niet dan
EN MENSEN DIE VERGETEN ZIJN DAT ER EEN CAPSLOCK OP DE PC ZIT, DIE UITGEZET KAN WORDEN.
Dit alles even snel samengevat onder de noemer "Nettiquette".
En uiteraard is het niet de bedoeling om mensen "af te zeiken" op hun manier van schrijven op het forum, maar het maakt het wel een stuk prettiger als het taalgebruik enigszins aan die Nettiquette voldoet.
Ok, als we toch bezig zijn, laten we bij de bron beginnen, waarom
ook met geen hoofdletter en dan het woord nettiquette.
Ik weet wel wat je bedoelt, maar ik denk zelf ook dat er gebruikers erbij zijn die het zullen moeten opzoeken wat de inhoud is.
Als je met zo'n duren woorden gooit denk ik altijd van man doe normaal, vindt het zo patserig, wees blij dat je hebt kunnen leren en dat je hebt mogen leren, niet iedereen heeft dat geluk gehad.
Vroeger ging men vroeg werken, er was immers werk zat en was geld meer waard dan school, tegenwoordig zegt men van blijf maar leren, er is toch geen werk.
Laten we elkaar gewoon accepteren en als je een bericht niet wilt lezen omdat het vreemd geschreven is dan lees je het toch niet, ik doe mij de moeite omdat ik mij ook aan de laag of niet geschoolde kan aan passen en gewoon normaal blijf doen en geen dure woorden gebruikt, is zo bekakt, laten we normaal doen, dan doen we al gek genoeg.
En iedereen kan fouten maken en wat ik mij afvraag is wat is de doel van een forum, om toch vragen te krijgen beantwoord als je iets niet weet, moeten dan de gebruikers die het wel weten dan zeggen van had je maar moeten opletten en lees de handleiding maar door, of zou je het dan ook leuk vinden als iemand ja toch het antwoord kan geven, ook al is het zonder comma of punten, nee die informatie wil je dan wel graag hebben.
Trouwens bij dat laten we eerst eens zorgen dat de data en de plaatsingen van sensoren kloppen, dat vindt ik belangrijker dan tik foutjes en comma's.
hebben we niks anders te doen, dan gaan we maar op de schrijf wijze letten, wordt dan meester van een kleuterschool en ga daar de kleintjes NL leren, die kun je nog wat leren, sorry dat ik het zo omschrijf, van mij mag deze topic ook gesloten worden hoor.
Er zijn wel ergere dingen dan taal foutjes, je zult maar aan een gemo kuur liggen of een andere gemene ziekte hebben, nee hier vallen ze over de taal fouten, bah.