Jan, wij zijn het over dit punt volledig eens.
Wat ik mis op HWA is directe communicatie. Een bekende forumregel alhier: namelijk; er mag niet gediscussieerd worden over de waarden van een weerstation, vind ik met afstand het grootste probleem.
Er wordt een taboesfeer gecreëerd op deze wijze. Er wordt op indirecte wijze met elkaar in het forum gecommuniceerd en daardoor krijg je vaak irritaties.
We zijn weeramateurs, maar dat wil niet zeggen ( tenminste in mijn geval zeer zeker niet) dat we dan alles maar voor lief moeten nemen.
De meeste hobbyisten zijn zo gepassioneerd bezig met hun liefhebberij, dat het pijnlijk voor ze is, wanneer een ander er heel anders tegenaan kijkt en het niet zo nauw neemt. Dat geld niet alleen voor de weermeters, maar op alle gebieden, denk ik.
Het forum alleen is niet voldoende als communicatiemiddel als je het mij vraagt ( bescheiden mening overigens
De shoutbox a.u.b. z.s.m. laten wederkeren om per seconde elkaar up to date kunnen te houden. Elkaar voorzien van weermeldingen etc. Zeker op zo'n dag als vandaag moet dat gewoon aanwezig zijn. Met zoveel deelnemers en zo'n groot gebied, moet het toch super interessant kunnen zijn. Neem nu Weerwoord.be. Daar wordt op een dag als vandaag elke minuut geupdate, en dat maakt het juist zo super interessant en nuttig.
We hebben discussies genoeg gehad over het dagelijkse weerbericht. Op een weerpagina hoort een weerbericht, actueel, betrouwbaar en waaraan je iets kan hebben. Het maatschappelijk belang wordt te vaak onderschat, en dat vind ik zeer jammer. Gelukkig gaat dat nu goed!
Door het weghalen van de Shoutbox, omdat er opmerkingen gemaakt werden over andermans weerdata, ga je wederom een probleem creërem doordat je een probleem wil omtwijken.
Het gaat om de manier waarop je iets hebt aan te merken op een ander. Het gaat erom hoe de boodschap overkomt en wat je daar vervolgens mee doet.
Hopende hiermee iets te kunnen hebben bijgedragen,
mvg
Olaf Eckhardt