Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door weerstationhoogeloon
Gefeliciteerd met de prachtige lokatie!

Probeer wel zoveel mogelijk alles vandaal-bestendig op te stellen, we leven in 2009. Ik heb even op Google-maps gekeken naar de pier. Ik neem aan dat de pier het vertrekpunt is van de veerboot naar Ameland. Er komen dus veel touristen.

In ieder geval: heeeeel veel succes!

Gr. Remie
Door Mike
Een mooie locatie, gefeliciteerd.

Maar waarom gelijk een nieuwe Asus EE pc?, lees dat je financieel er niet zo best voor staat, (zou ik overigens zelf niet zo snel op internet zetten) een oudere pc is toch ook meer als voldoende?

En het zou nog mooier zijn als je er een webcammetje bij kon plaatsen ;-)

Suc6 met het project, ik blijf het volgen.

Groeten, Mike.
Door SpeedyGJ
Ach iedereen mag het weten hoor het boeit mij geen ene donder meer ;) ik heb een primeur waar elk ander weerammateur over kan dromen omdat het niet kan of mag ;)

Webcam staat er al echter ga ik zelf ook nog kijken voor cam mogelijkheden eventueel bewaking voor mijn weerstation ;)
Oude PC zou wel kunnen alleen dan gaat me dat handen vol geld kosten aan stroomkosten, nu ben ik met 50 euro klaar, als ik een gewone PC ga doen dat wordt het al gauw 150/200 euro per jaar, nu kan ik dat 1X uitgeven aan een PC en de winst heb ik volgend jaar er weer uit, zo simpel is het gewoon ;)

Wat ik wel kan doen is morgen even langs gaan en eventueel even voor tijdelijk een gewone PC plaatsen, indien dit kan kan mogelijk morgen alles nog gereed worden gemaakt, zou mooi zijn gezien de weersomstandigheden best wel leuk kunnen worden ;)
Door Brandwijk
Klinkt als een hele mooie (wind)lokatie!

Is trouwens een weatherlink IP datalogger niet nog voordeliger als een EE-PC?
En gebruikt ook nog veel minder stroom ;-)

Voordeel is ook dat je alle data gewoon naar je server thuis haalt.

Groeten en succes, Elmar
Door SpeedyGJ
Is een optie alleen de mogelijkheden zijn nogal er beperkt waardoor dit momenteel even niet aan de orde is, ik moet immers de grafieken / live weer / e.d draaiend houden.

Voor de rest zit er goeie schot in, als het mee zit staat het weerstation de volgende maand op de pier!
Nog grotere maar beetje onzeker nieuws is:
Dat er 2 sponsoren zijn die de UV en Solar sensors willen sponsoren, deze week krijg ik hier definitief antwoord op :) dus hopen dat dit door gaat.
Tevens ga ik morgen langs de PC winkel misschien dat die wat voor me kunnen betekenen, in dit geval zal het dan de Asus EE PC gaan worden.

Als alles zo door gaat kan het nog wel eens heel leuk gaan worden.
Ik ben niet alleen benieuwd naar de windmetingen, ook naar de temperaturen in de zomer en winter zullen spannend gaan worden, vooral in de winter als het gaat vriezen, want ik zit immers bij het water en die is in de winter nog gauw 10 graden, dus met beetje pech zou ik geen temperaturen halen die onder de 0.0 graden grens gaat liggen. In de zomer zou het geen probleem zijn gezien de temperaturen ook aan de kust de 30 graden kan halen.

De regenmetingen zullen beter worden, toch is en blijft het spannend want bij buien die een oostelijke richting hebben gaan meestal over de waddenzee, met geluk pak ik hier de volle bak van mee, maar ook buien die vanaf de waddenzee komen en boven land oplossen zal ik meerdere delen van mee krijgen wat natuurlijk er mooi is. Dan ga je al snel een heel ander beeld krijgen dan Holwerd Dorp zelf.

Natuurlijk hou ik jullie de komende dagen op de hoogte, als het mij morgen lukt om de EE PC op de kop te tikken zullen deze maand nog de gegevens vanaf de holwerder pier worden gedaan ;)
Door weerzoetermeer
Ik zou toch eens goed kijken naar die IP logger van Davis. Volgens mij behoud je de zelfde mogelijkheden maar wellicht kan iemand hier met een IP logger daar wat meer over zeggen. Het grote voordeel is dat je geen pc hebt die vast kan lopen. Dan heb je namelijk niets aan een remote programma, die staat namelijk ook vast. Als alleen Weatherlink of WD vastloopt kan je dat wel verhelpen met remote.

Gr.
Thierry

mmm...bedenkt mij ineens dat er dan waarschijnlijk wel een poort open gezet moet worden op de router van het restaurant anders kan je de logger niet benaderen. Iemand hier ervaring in of dat kan met de IP logger van Davis? Dus IP logger in de Davis in het restaurant en via internet de gegevens in Weatherlink krijgen op een andere locatie...
Door Pim
Speedy,

Vanuit Roden wil ik je alle succes wensen met de aktiviteiten op de pier en hoop
met je, dat het morgen bij de computerleverancier voor de wind gaat.

Ik houd de vinger aan de pols!

Groet

Pim
Weerstation Roden
Door SpeedyGJ
Ik meende altijd dat dit niet mogelijk was...dat je altijd maar een standaard plaatje kreeg, of dit moet in tussentijd al zijn aangepast. Ik moet natuurlijk wel zekerheid hebben want dan kan ik eventueel hiervoor gaan kijken, doch moet er nog altijd aparte programma naast draaien naast WeatherLink en dat zal met IP logger niet gaan lukken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13