osjohn schrijft:
Dus Luc, bij exstreem weer is HWA afgesloten voor de buitenwereld !!!!
Dat is toch een lachertje dat voor juist een weersite die moet bestaan van exstremen, "niet berijkbaar is"
John
Hoi John,
Bij extreme weersomstandigheden, is het ook extreem druk op de website. Dat gaat ten koste van de performance. Het grootste probleem zijn de weerbanners die op vele amateur weersites worden gebruikt. Die zorgen voor de een hele grote belasting op de server. En ook al die sites worden bij extreem weer extra veel bezocht en dus wordt de HWA server vele malen extra belast....
Bij vorige extreme situaties heb ik enkele keren handmatig een blokkade gelegd op deze plaatjes. Dat bleek voldoende. Gisteren lukte mij dat echter niet, doordat ik niet achter de PC kon zitten. Ik heb dit daarom vanavond geautomatiseerd. Zodra de belasting (load) boven een bepaalde drempel komt, worden plaatjes van HWA op andere sites geblokkeerd. Zodra de load weer onder een drempel komt, dan wordt deze blokkade weer automatisch opgeheven.
Ik heb dit getest zover als mogelijk. Of de drempelwaardes goed zijn afgesteld, moet in de praktijk blijken als er weer zo'n situatie ontstaat.
Er wordt in ieder geval aan gewerkt!
Gr,
Luc