- 24 okt 2009, 14:39
osjohn schrijft:
Dit klinkt als een tracingkabel. Die worden gebruikt om bijv. leidingen te verwarmen met snel stollende producten (paraffine leidingen enz.) Tegenwoordig word het ook gebruikt voor vloerverwarming. Zelf heb ik dit ook overwogen maar kan die alleen maar vinden op 230V. En die spanning bij een regenmeter brengt bij mij tegenstrijdige gevoelens naar boven.
Zelf ga ik experimenteren met een elektrisch element. Ik heb vrij veel ruimte omdat over de trechter die op de regenmeter geplaatst is een kleine emmer als afwerking staat. Het elementje komt tussen twee aluminium plaatjes die om de trechter zitten en de emmer word aan de binnenkant geïsoleerd.
Gr.
Eckie76 schrijft:Dit zal zeker wel werken.
Een vriend van me woont in de Eifel en daar vind je vaak nachten met strenge vorst en dagen waarop het flink kan sneeuwen.
Zijn systeem is vergelijkbaar met dit en ik hoor nooit klachten.
Toch houd ik het zelf bij de vorstvrij-houd slang.
Die springt bij 1 graad boven nul automatisch aan, verbruikt heel weinig stroom en is 1 meter lang.
De slang rol ik tegen de binnenzijde van de trechter, plak die vast met tape en dan werkt het wel.
Inderdaad wel zonde dat het niet vaak tot sneeuw komt.
Het fijne aan dit systeem is, dat hij al aanspringt, voordat het vriest.
Zodoende blijft de temperatuur in de regenmeter steeds boven nul, waardoor de eerste sneeuwvlokken meteen smelten.
Bij temperaturen van -14 en mega zware sneeuwval heb ik het nog niet kunnen testen helaas
En wat is dat voor een slang Olaf ??
John
Dit klinkt als een tracingkabel. Die worden gebruikt om bijv. leidingen te verwarmen met snel stollende producten (paraffine leidingen enz.) Tegenwoordig word het ook gebruikt voor vloerverwarming. Zelf heb ik dit ook overwogen maar kan die alleen maar vinden op 230V. En die spanning bij een regenmeter brengt bij mij tegenstrijdige gevoelens naar boven.
Zelf ga ik experimenteren met een elektrisch element. Ik heb vrij veel ruimte omdat over de trechter die op de regenmeter geplaatst is een kleine emmer als afwerking staat. Het elementje komt tussen twee aluminium plaatjes die om de trechter zitten en de emmer word aan de binnenkant geïsoleerd.
Gr.