Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door WeerstationGraveNL
Na een storing van Ziggo is mijn PC beschadigd geraakt door het vele aan- een uitzetten daarna (vraag niet hoe, maar het is zo). Nu loopt Vista vast direct of enige tijd na het opstarten. Heb al het mogelijke geprobeerd en het lijkt er op dat de PC nu écht naar z'n grootje is.

Als ik dan toch al die rompslomp krijg (het zij een nieuwe drive of een nieuwe PC), dan wil ik het ook meteen goed aanpakken en voor het weerstation met een meteohub gaan werken.
Ik heb echter totaal geen idee wat ik dan nodig heb, en of het nog wel percé nodig is om WD op de PC te laten (mee)draaien!? Mijn voorkeur zou uitgaan naar het onafhankelijk van de PC werken door de meteohub.

- Kan een meteohub bestanden (clientraw) aanmaken voor Weather Display Live en Mesomap Live?
- Als je wxlocalpagina's wil gebruiken, kan dat met meteohub of alleen met WD?
- Ik zie dat er verschillende uitvoeringen van meteohub zijn, welke kunnen jullie aanraden?
- Waar kan ik in Nederland een meteohub kopen?

Alvast bedankt voor reacties!
Door AenG
Hallo Peter,

Ik kan je alleen maar een meteohub aanraden. Het is een zeer stabiel systeem en is bij mij nog nooit down geweest. (verbruik ongeveer 8watt)

Er is al veel over geschreven. Zie hier.
http://www.hetweeractueel.nl/forum/zelf ... hub-alix1d

Je sluit je weerstation aan op de "meteohub" hardware met daarop de meteohubsoftware. Een ander programma heb je dus niet meer nodig. De software kan er voor zorgen dat alle data (en grafieken) geupload worden naar je website.

In Duitsland kun je een complete set bestellen. Hiervoor krijg je een meteohubserver met daarop een probeer versie van de metehubsoftware. Een licentie kost 59 euro.

Gr Geert

Bijlagen
16_10_2009_10_59_32.png
16_10_2009_10_59_32.png (37.69 KiB) 3567 keer bekeken
Door Meteonoord
AenG schrijft:
Hallo Peter,

Ik kan je alleen maar een meteohub aanraden. Het is een zeer stabiel systeem en is bij mij nog nooit down geweest. (verbruik ongeveer 8watt)

Er is al veel over geschreven. Zie hier.
http://www.hetweeractueel.nl/forum/zelf ... hub-alix1d

Je sluit je weerstation aan op de "meteohub" hardware met daarop de meteohubsoftware. Een ander programma heb je dus niet meer nodig. De software kan er voor zorgen dat alle data (en grafieken) geupload worden naar je website.

In Duitsland kun je een complete set bestellen. Hiervoor krijg je een meteohubserver met daarop een probeer versie van de metehubsoftware. Een licentie kost 59 euro.

Gr Geert

Hi Geert,

Kun je mij ook de link naar de leverancier van de meteohub geven ?

Groet,

Bert
Door Regards
WeerstationGraveNL schrijft:
. . .
- Kan een meteohub bestanden (clientraw) aanmaken voor Weather Display Live en Mesomap Live?
. . .

Peter,

Lees dit Topic even i.v.m. WDL (Meteohub kan maar 1X per minuut clientraw bestanden aanmaken volgens dit Topic).
MesoMap draait los van WD, haalt zijn gegevens op bij een externe server.

Gr Rik
Door WeerstationGraveNL
Ik heb me even wat ingelezen via de diverse postings op het forum.
Hoe meer ik er over lees, des te interessanter wordt zo'n meteohub, voor mij althans ;)

Ik maak nu in WD diverse wxlocal-pagina's aan.
Kan meteohub dat ook of werkt dat anders (las iets over xml)?
Door WeerstationGraveNL
Vraagje aan AenG:

Geert, zojuist de Meteohub (alix 1d) binnengekregen.
Ik vraag me echter af hoe e.e.a. te installeren.
Oproepen van het ip-adres 192.168.1.77 wil niet lukken.
Moet ik eerst nog iets installeren?
Een gebruiksaanwijzing was handig geweest ;)
Door WeerstationGraveNL
Nee, dat lukt helaas ook niet.
Maar wat ik me afvraag: moet ik eerst iets installeren?
Op de PC, of op de Meteohub?
Of wellicht een poort openzetten!?