Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door twister
Beste John,

Ik heb de handleiding gevolgd die jij in de link aangegeven hebt, echter weatherlink accepteert niet dat je een seriële poort selecteert terwijl je geen seriële poorten in de pc hebt. (zie bijlage)

Verder heb ik:
[a] andere usb snoeren geprobeerd,
[b] een andere pc (onder xp) met daarop alles opnieuw volgens de beschreven volgorde geïnstalleerd,
[c] weatherlink 5.9.0 gedownload (bij Davis) geïnstalleerd (is nieuw) maar ook deze geeft dezelfde foutmelding zoals boven in de bijlagen aangegeven.

Ik moet zeggen dat ik even niet meer weer wat de oplossing zou kunnen zijn dus hierbij de vraag of iemand nog iets weet?

De PC: HP PC 1 jaar oud
Het besturingsprogramma: Windows Vista home premium
Ik heb een: wireless vantage pro2 (6152eu)
met een: USB datalogger (6510usb)
en: weatherlink 5.8.3

Groetjes Lambère
Bijlagen
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (62.65 KiB) 2680 keer bekeken
Door osjohn
Lambère

Probeer een het volgende;

trek de USB steker van je datalogger uit je computer, zet daarna Weatherlink op serial en sluit hem af.
Start de computer opnieuw op, daarna open je weatherlink en controleer nog even of hij op serial staat, en laat hem open staan.
Als laatste koppel je de USB logger weer aan, dan wordt er gevraagt of je op serial wil draaien, ja dus.

John
Door twister
John,

Bedankt voor je reactie!

Volgens mij werkt het weerstation en de PC nu zoals het moet (even afwachten)!

Door jouw instructie heb ik uiteindelijk toch het ogenschijnlijk onmogelijke kunnen bereiken dat mijn weerstation foutloos zijn gegevens ophaalt.

Wat niet in de beschrijving in de link (www.hetweeractueel.nl/forum/software-ov ... al-vp#7346) staat is dat ik in het menu van weather link op CP210X usb naar serial convertor moet aanklikken op daarna de seriele poort te kunnen gebruiken. Ik heb dit gedaan in het weatherlink menu en vervolgens kiest hij inderdaad com3.

Het laatse deel van deze instructie heb ik niet kunnen uitvoeren omdat bij apparaatbeheer niet Silicon Labs CP210X.... stond, dit is misschien vervangen door de hierboven beschreven keuze in het weatherlinkmenu onder start!

John nogmaals bedankt voor je reactie, misschien kun je de instructie voor de installatie hierop aanpassen.

Groeten Lambère
Door osjohn
twister schrijft:
John,

Bedankt voor je reactie!

Volgens mij werkt het weerstation en de PC nu zoals het moet (even afwachten)!

Door jouw instructie heb ik uiteindelijk toch het ogenschijnlijk onmogelijke kunnen bereiken dat mijn weerstation foutloos zijn gegevens ophaalt.

Wat niet in de beschrijving in de link (www.hetweeractueel.nl/forum/software-ov ... al-vp#7346) staat is dat ik in het menu van weather link op CP210X usb naar serial convertor moet aanklikken op daarna de seriele poort te kunnen gebruiken. Ik heb dit gedaan in het weatherlink menu en vervolgens kiest hij inderdaad com3.

Het laatse deel van deze instructie heb ik niet kunnen uitvoeren omdat bij apparaatbeheer niet Silicon Labs CP210X.... stond, dit is misschien vervangen door de hierboven beschreven keuze in het weatherlinkmenu onder start!

John nogmaals bedankt voor je reactie, misschien kun je de instructie voor de installatie hierop aanpassen.

Groeten Lambère

Lambère, jij draait met Vista waarvoor die instructies niet voor geschreven zijn.

Windows XP reageert anders.

Maar fijn dat het nu draait, nu kan je als je wil ook via Virtual VP makkelijker andere software erbij aansluiten en draaien.

Groeten John
Door jeroenzwart
Twister,

Ik heb ook een Vantage Pro2 met USB. Sinds de aanschaf (ca. 3 jaar geleden) had ik hetzelfde probleem. Een willekeurig patroon van communicatie-uitval met de PC, soms wel 3 tot 4 keer op een dag en dan weer een week lang dat het goed ging. Ik heb van alles geprobeerd, met name ook het instellen van een virtuele seriele poort, maar werkte allemaal niet. Totdat ik ergens in de VS op een forum de oplossing vond: voor sommige PC's is de USB-poort verbinding niet stabiel genoeg. Dan helpt het om deze om te zetten naar een seriele poort (vereiste is dan natuurlijk wel dat je die nog op je computer hebt! Maar met een oudere computer lijkt me dat geen probleem, misschien kun je daar nog aankomen?). Davis heeft hiervoor een aparte usb-serieel adapter (kost meen ik ca. 20 euro). Die heb ik aangeschaft: sindsdien nooit meer problemen gehad, nu ca. 2 jaar geleden!
Hoop dat je hier wat aan hebt, succes verder.
Door twister
Beste weercollega s,

Ik wil jullie bedanken voor jullie tips en adviezen!

Het probleem is (na een nacht foutloos draaien) opgelost.
Weatherlink haalt nu elke minuut foutloos zijn data op bij het weerstation.

Voor mij is dit probleem opgelost en mag dit onderwerp afgesloten worden!

Groeten
Lambère