Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door duck1966
wat ben ik blij dat ik een Oregon heb hoef ik niet op te letten dat ik de schotels verkeerd doe en ook de thermo/hygro niet in het water kan leggen en hij is ook geen 50 euro

groetjes ronald
Door petergroeneveld
Heb de Davis al meer dan 2 jaar en het enigste onderhoud wat ik eraan heb gedaan is het zeefje van de aanzuig opening van de ventilator gereinigd. Ook 2 keer de trechter verstopt gehad, het vuil toen verwijderd en thats it.

Onder de trechter ziet het er, nog steeds nieuw uit en dat geld ook voor de printplaat deze zit ook prima opgeborgen. Had die maar geen weerstation moeten worden. :laugh: Zelf zie ik weinig nut van zo'n poetsbeurt wordt toch weer vuil. En hij draait maar door en door met elke minuut nieuwe data. :lol:
Door tjabine
Ja maar Ronald, het is allemaal te verklaren!
Is het niet zo dat een Oregon alleen in hele mm meet?
Een Davis doet dat in 0.2 mm, Dus een grotere trechter, dus meer plastic.
En 5 maal 0.2 mm komt dus overeen met 5 maal zo duur!
En wat betreft de schotels dat is echt stom van Davis, ze zijn niet eens genummerd voor dat geld, ha ha.
Dat van de verdronken temp/hum sensor? misschien hadden ze er een waterdicht hoesje bij moeten doen.

Gr Ron.
Door tinuz97
Ik vraag me af he,of je dus die accupack die erin zit voor de ventilator kan upgraden naar een betere kwaliteit accu,die ook wat meer kan vasthouden kwa miliampere bv.
Ook rammelt de ventilator al,knap irri als je buitenzit.
Denk dat ik eerst maar contact op ga nemen met Dick waar ik hem gekocht heb voordat ik iets doe waardoor ik geen garantie meer heb ;)
Door tinuz97
Nou hij zat dus verstopt,ik denk dat kan niet gebeuren omdat er geen planten en bomen in de buurt staan.
Dus wel,soort van blubber denk ik (of vogelpoep?) wat het gaatje helemaal dicht had geslipt.
Verder begreep ik ook van Dick dat verdere onderhoud/poetsen niet nodig is.(daarmee bedoel ik dus de schoteltjes enzo eraf halen)
Dus laat ik het ook mooi zo,even nog een nieuwe batterij in de zender,en dan kan ik weer vooruit :cheer: