fbockstael schrijft:
Tja, de levensduur....daar ben ik gelukkig nog niet achter. De vorige heeft het ongeveer 1,5 jaar uitgehouden. Het solderen was overigens een fluitje van een cent, maar ik ben ook wel de mening toegedaan dat het wel erg snel is voor een behoorlijk duur instrument.
Voor de zekerheid heb ik dus maar een reserve condensator meebesteld. Mocht hij weer eens kapot gaan hoef ik in ieder geval geen 3 dagen te wachten......
Levens duur v.d. condensator ben je wel achter gekomen deze is ongeveer 1,5jaar, is niet echt lang dus, ik hoop dat je nu een betere kwaliteit er in heb gesoldeerd, want dit schiet niet op dan als je dit elke keer om de 1,5 jaar moet gaan doen dan.
Afwachten hoe lang het deze nu uithoud dan.
fbockstael schrijft:..... De opstelling, tja, ik heb daar over nagedacht hoor, maar op deze plaats valt hij ook wat minder op "tussen de aardbeien".
Ook waar ik woon is vandalisme en criminaliteit geen onbekend onderwerp.
Misschien hang ik er nog wel een ketting of een bewegingsmelder aan, de mogelijkheden moet ik nog bekijken.
Stralingswarmte van de muur zal waarschijnlijk nog wel meevallen hoop ik.
Het is een schuur zonder verwarming en de muur waar de ISS hangt is aan de noordzijde.
Voor wat betreft de koeling van de ISS kan altijd nog een fan overwogen worden denk ik.
Maar ik houd het in de gaten of ik dagelijks hoog scoor in de regio met de temperatuur.
Zoals op dit moment is het zeker niet een van de warmste plekken in Zuid-Holland.
Misschien mag ik daar voorzichtig uit concluderen dat het mogelijk meevalt, maar het is natuurlijk niet echt warm nu.
Stralingswarmte, hier bedoel ik mee als de zon er op komt te staan (bij jouw in de avond als ik het goed heb) op de muur, deze word warm en geeft dan die straling af aan je sensor, bij kou is het bijvoorbeeld in de winter, een heldere nacht de kou komt dan op de muur en geeft dan een lagere temp dan dat het is.
Fan zal hier niet veel aan kunnen doen, ik denk dat je dan het effect zelfs versterkt.
Als de zon schijnt dan is mijn temp sensor 95% v.d. tijd als de zon opkomt en weggaat in de volle zon.
Ja vandalisme, dit is altijd een moeilijk iets, ik heb mijn temp/regen unit op de schutting met mijn buren staan, vanaf de straat is hij duidelijk te zien, maar er is gelukkig nog niets gebeurd.
Heb jij geen mogelijkheid om hem bijvoorbeeld ook op de schutting te zetten? (maak eens een overzichtsfoto van je tuin).
Gr Rik