Discussie forum over Digital Atmosphere software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door duck1966
goede morgen ook ik ben al een tijdje met DA bezig en ik kom er alleen niet uit hoe je het progje op automatisch kan laten draaien en hoe ik zo op mijn automatisch op me site kan krijgen,zo als je ziet krijg ik dit er uit en vind het voor eigen gebruik zo heel mooi, bedankt

groetjes ronald
Bijlagen
8jan950j.jpg
8jan950j.jpg (57.97 KiB) 3412 keer bekeken
Door meteozwolle
Ronald,

mooi. nu zijn er dan al 3 mensen bij HWA die met DA bezig zijn :cheer:

om plaatjes automatisch te laten genereren moet je de scheduler gebruiken.
automatisch uploaden naar je site is volgens mij wel mogelijk vanuit DA maar dat moet ik dan even uitzoeken.

zelf ben ik nog bezig met het leren van scripting binnen DA om de kaartjes te kunnen maken. Heb ook al op het forum gezocht van DA maar dat is niet echt actief.

heb jij een licentie van DA ?

groetjes,

Marcel
Door meteozwolle
Meteotines schrijft:
Als ik me niet vergis heeft Meteorologica ook zijn gegevens van DA.
Bekijk dit maar eens: http://www.meteorologica.info/Euroisobars.htm

Tines.

zou inderdaad goed kunnen als ik de plaatjes zo bekijk.
mooi topografie-achtergrond bij de plaatjes trouwens

ben enthousiast over DA maar zou wel wat meer ondersteuning willen zien op het forum van DA zelf. Zie daar veel vragen en weinig antwoorden helaas.

gelukkig is het hier op HWA wel anders !

zijn er eigenlijk nog andere programma's waarmee je deze plaatjes kan genereren ?
Door duck1966
bedankt alvast voor de antwoorden,
ja Marcel ik heb een geregistreerde AD draaien. ik heb AD al sinds begin 2010 maar niet echt actief er mee bezig geweest omdat ik ook eerst ff gekeken heb hoe het werkt en wat je er mee kan doen, alleen het uploaden naar me site heb ik niet kunnen vinden en de instellingen voor de scheduler daar ben ik ook nog niet helemaal achter, Ik wil elk uur een kaart laten maken en elk 3 uur een update naar de site hebben,

GROETJES RONALD
Door meteozwolle
ik zal je later vandaag een paar schermprinten laten zien van mijn 'scheduler'
heb zelf het ftp-en ook nog niet actief maar de scheduler doet het wel (dankzij wisse)

misschien kom je met de postings in dit topic al wel een eind.We hebben ook in de planning staan om een FAQ te maken
Door forsurh
Heren,

Lekker bezig!

Ik zal proberen op een paar vragen antwoord te geven.

Helaas is het forum van DA niet erg actief. Er is nog wel een Duitse licentie-site waar ook een forum is. Ook via het forum van Weather-Display is er een topic aan gewijd. Als hier op HWA nu wat meer animo ontstaat kunnen we vast wel een eind komen.

Meteorologica gebruikt inderdaad DA. Zo zijn er wereldwijd talloze sites en instellingen die het gebruiken.

DA is dus verreweg "leading" wat dat betreft. Er zijn inderdaad andere programma's maar lang zo mooi en uitgebreid niet. Dat heeft mij destijd doen besluiten om voor DA te kiezen. Tevens bezit dit programma een rijke achtergrond.

Met een simpele regel onderaan in je script kun je FTP-en naar je site:

EXPORT,l(drive):\\Datada\\Onweerverwachting.png
upload,ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@(domein)/(voorbeeld)public_html/Weerkaarten/Onweerverwachting.png,l:\\Datada\\Onweerverwachting.png

Zo eerst weer wat geholpen?

Groeten,
Wisse
Door meteozwolle
forsurh schrijft:
Heren,

Lekker bezig!

Ik zal proberen op een paar vragen antwoord te geven.

Helaas is het forum van DA niet erg actief. Er is nog wel een Duitse licentie-site waar ook een forum is. Ook via het forum van Weather-Display is er een topic aan gewijd. Als hier op HWA nu wat meer animo ontstaat kunnen we vast wel een eind komen.

Meteorologica gebruikt inderdaad DA. Zo zijn er wereldwijd talloze sites en instellingen die het gebruiken.

DA is dus verreweg "leading" wat dat betreft. Er zijn inderdaad andere programma's maar lang zo mooi en uitgebreid niet. Dat heeft mij destijd doen besluiten om voor DA te kiezen. Tevens bezit dit programma een rijke achtergrond.

Met een simpele regel onderaan in je script kun je FTP-en naar je site:

EXPORT,l(drive):\\Datada\\Onweerverwachting.png
upload,ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@(domein)/(voorbeeld)public_html/Weerkaarten/Onweerverwachting.png,l:\\Datada\\Onweerverwachting.png

Zo eerst weer wat geholpen?

Groeten,
Wisse

Wisse,

stel nu dat je ieder uur een script draait wat (zoals in jouw voorbeeld het resultaat Onweersverwachting.png oplevert op je website. Kan ik ook dan ook voorkomen dat het vorige bestand wordt overschreven ?

Dus eigenlijk wil ik een volgnr of datumtijd aan het bestand vastknopen.

dus:

20110108_1600_Onweersverwachting.png
20110108_1700_Onweersverwachting.png

ik kan het schedule-gedeelte van DA wel per uur een andere exportnaam geven, maar dat
is me iets te statisch.

eigenlijk zou je in het script moeten kunnen opgeven zoiet als:

upload,ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@(domein)/(voorbeeld)public_html/Weerkaarten/Onweerverwachting.png,l:\\Datada\\_Onweerverwachting.png[/i]

enig idee ?
Door forsurh
Marcel,

Nee, dit zit niet in het script of programma zelf.

Er zijn enkele opties.

1- Een batch bestand (script) aanroepen die aan de bestandsnaam een tijd en datum koppelt in de bestandsnaam

2- Via een extern programma laten doen

3- Uploaden naar de server en via een CronJob het bestand aan laten passen.

Dit zijn de opties die ik zo kan bedenken.

Groeten,
Wisse

PS.

Al eens bezig geweest met GRIB files? Ook een van de mooie mogelijkheden die DA heeft.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 21