- 25 jan 2011, 22:34
Ik beloof dat ik, . . . .
. . . . . komend weekend, proeven doen met een Hygro/Temp-sensor, die ik dan in de vrieslade ga leggen, met een extra digitaal temperatuur metertje met een sensor aan een draadje, die ik aan de batterijen plak, plus dat ik een voltmeter over de batterijen ga zetten, en ga dan domweg kijken, en (met de hand op papier loggen) hoe het spaningsverloop is, ten opzichten van de indalende temperatuur, in de batterijen.
Dit doe ik over een bepaalde tijd. Misschien 90 minuten. Zie wel.
Dit zal ik eerst met twee Alkalines gaan doen.
Daarna met twee Lithiums, en dan (komt het)
De combinatie 1x Alkaline met 1x Lithium.
En dan ben ik benieuwd hoe die curven ten opzichten van elkaar lopen.
En dat zal ik hier gaan melden en laten zien.
Goed, . . . het is niet helemaal op zijns laboratoriums, maar het zal wel een bepaald dynamisch spanningskarakter laten zien, waar interessante conclusies, uit getrokken kunnen worden.
(Pfffffff . . . . wat een zin) :silly: sorry, dat ik zo ben.
~ FreeSpirit ~
. . . . . komend weekend, proeven doen met een Hygro/Temp-sensor, die ik dan in de vrieslade ga leggen, met een extra digitaal temperatuur metertje met een sensor aan een draadje, die ik aan de batterijen plak, plus dat ik een voltmeter over de batterijen ga zetten, en ga dan domweg kijken, en (met de hand op papier loggen) hoe het spaningsverloop is, ten opzichten van de indalende temperatuur, in de batterijen.
Dit doe ik over een bepaalde tijd. Misschien 90 minuten. Zie wel.
Dit zal ik eerst met twee Alkalines gaan doen.
Daarna met twee Lithiums, en dan (komt het)
De combinatie 1x Alkaline met 1x Lithium.
En dan ben ik benieuwd hoe die curven ten opzichten van elkaar lopen.
En dat zal ik hier gaan melden en laten zien.
Goed, . . . het is niet helemaal op zijns laboratoriums, maar het zal wel een bepaald dynamisch spanningskarakter laten zien, waar interessante conclusies, uit getrokken kunnen worden.
(Pfffffff . . . . wat een zin) :silly: sorry, dat ik zo ben.
~ FreeSpirit ~