Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Meteo Hoogeveen
erg vrumd allemaal

alles staat ingesteld zoals het hoort
de nieuwste wd heb je
code klopt

geen idee waar je het dan moet zoeken

bert
Door westkapellegek
Ik denk niet dat we zO nog verkomen. Zijn er andere mogelijkheden om een update uit te voeren?
Twitterfeed ofzo?

Niek
Door petergroeneveld
Misschien dat je hier nog een oplossing kunt vinden.

Vul twitter in en dan op search, je krijgt dan 7 pagina's met Weather Display Twitter problemen waarvan de meeste zijn opgelost. Helaas wel in het Engels.
Door westkapellegek
Bedankt! Ik zal er eens op m'n gemak naar kijken. Engels is geen probleem hoor.

Niek
Door oli
Ik denk dat ik nog een andere mogelijkheid heb gevonden; aangezien jouw wdisplay folder onder C:/Program Files/ staat en niet direct onder C:/ kunnen sommige folders beveiligd zijn, tenminste dat had ik toen ik WD installeerde op W7 in de Program Files folder.

Wat ik toen heb gedaan is WD uit gedaan, toen WD verwijderd van mijn computer (voordat je dit doet eerst bericht uitlezen!) en toen de nieuwe WD geinstalleerd onder C:/ Dit heeft toen voor mij gewerkt, want toen WD onder C:/ stond werden er geen bestanden meer beveiligd. Maar om het niet allemaal te verwijderen kan je ook proberen het mapje wdisplay te kopieeren naar C:/ en dan de ZIP-folder downloaden van http://www.weather-display.com/downloadfiles/WeatherDnewcompiler.zip.

Als je dat gedaan hebt moet je de ZIP file 'unzippen' in de folder waar je wdispay hebt staan (dus unzippen in C:/wdisplay/). Dan moet je het bestand WeatherD.exe uit de folder waar je je 'unzipped' bestanden hebt staan kopieeren naar C:/wdisplay/. Als je dat hebt gedaan kun je op WeatherD.exe klikken en dan zal de nieuwe versie van WD openen met nog alle oude gegevens erin.

Ik hoop dat dit werkt!

Mvg,

Olivier
Door westkapellegek
Is knippen niet beter dan kopiëren ivm dubbele files?? Moet ik eerst nog een backup maken?

Niek
Door westkapellegek
Vanochtend zag ik dat mensen een mail versturen vanuit wd die door twittermail op twitter wordt gezet. Dit lijkt me wel wat. Alleen weet ik niet hoe je een mail automatisch laat versturen door wd.
Heeft iemand een beschrijving hoe je dit werkend kunt maken?

Groet Niek
Door wslangerak
Control panel > FTP & Connections METAR/NOAA > Tabblad Weather report E-mail.

In dat scherm alle vereiste eggevens invullen, zoals je provider, gebruikersnaam en wachtwoord voor het verzenden van de mail. En uiteraard het E-mail adres waar de mail naartoe moet worden gestuurd.

Je hebt - zoals in WD gebruikelijk - een heleboel instelmogelijkheden. Kijk maar eens in het genoemde scherm.
Door westkapellegek
Ik heb er eens naar gekeken, maar waar kun je de tekst veranderen die verzenden kunt?

Niek
Door wslangerak
Als je het voor Twitter wilt gebruiken kan je het best een "custom weather report" gebruiken. Bijna onderaan het scherm kan je een schakelaar op "ON" zetten om dat te gebruiken.
Je moet dan een customweatherreport.txt in je webfiles directory plaatsen, voorzien van de tags die je op Twitter wilt laten zien.