Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Snarf2000
Gelukkig blijft het weer wel gewoon doorgaan.

Maar ook ik zou het gepaster vinden als iemand zich zelf "afmeld" als hij/zij er mee stopt.
Je voorkomt dan weer een hoop verhalen die een eigen leven gaan leiden.

Het zij zo.

Frans
Door teesee64
Snarf2000 schrijft:
Gelukkig blijft het weer wel gewoon doorgaan.

Maar ook ik zou het gepaster vinden als iemand zich zelf "afmeld" als hij/zij er mee stopt.
Je voorkomt dan weer een hoop verhalen die een eigen leven gaan leiden.

Het zij zo.

Frans

Dat ben ik met je eens. Maar ik ga ervan uit dat Nicolas een goede reden heeft gehad om ermee te stoppen. Misschien dat we later de reden ervan kunnen vernemen.

Ik sluit zelfs niet uit dat Nicolas later weer terug komt met de website.

Groet,
Theo
Door SpeedyGJ
Weerstation Verkopen...
Website offline...

Ik zie dat steeds meer dat mensen hun weerstation verkopen door het eindigen van zijn/haar hobby.

WS Kollumerzwaag
WS Ulrum
WS Boijl (?)

Maar volgens mij speelt daar meer dan alleen dit, er is al veel kritiek geweest en hij zal vast wel mailtjes binnen krijgen, misschien dat hij het daardoor zat is?
Anyway, verkeerde manier om weg te gaan en eventueel later weer terug komen..dat zal het niet goed doen ben ik bang.
Door jango
teesee64 schrijft:
Helaas moet ik mededelen dat Weatherservice.be per direct al zijn activiteiten gestaakt heeft.

Hiermee is er ook een einde gekomen aan de samenwerking tussen Weatherservice.be en Weerstation-Lemmer.nl

M.v.g
Theo

Theo

Ik mag toch wel aannemen dat je meer achtergrond hebt over de reden van het stoppen van weatherservice.
Je had een samenwerking met hem,wat hield die samenwerking in?
Het gaat mij (ons) misschien niets aan.
Maar als jij ook niet weet wat de reden is,vind ik het een rare situatie.
Zo ga je nl. niet om met compagnons of relatie`s.

groet Jan
Door jango
SpeedyGJ schrijft:
Weerstation Verkopen...
Website offline...

Ik zie dat steeds meer dat mensen hun weerstation verkopen door het eindigen van zijn/haar hobby.

WS Kollumerzwaag
WS Ulrum
WS Boijl (?)

Er word door verschillende mensen gedacht ook mee te MOETEN doen aan de hype van het beheren van een weerstation.

Echter hebben ze niet het besef dat hiermee best wel veel tijd, energie en geld in geïnvesteerd moet worden en de gevolgen er niet van inzien te denken bv. aan relatie of gezin.

Ook zie ik vaak op HWA stations die zich aanmelden , data versturen en dan na enige tijd dagen lang een vastloper hebben( hier niet naar kijken) of stoppen met data aanleveren voor soms wel maanden en dan weer even terug zijn om vervolgens weer maanden geen data te leveren.
Een website die ze dan ook beheren vertoond dan ook meestal hetzelfde probleem.
Ik vraag me dan wel af waarom men zich aanmeld en voor wie ze het dan belangrijk vinden dat hun data ook af en toe op HWA of eigen site getoond word.

Bij beheer op deze manier lijkt het mij voor betrokkene verstandig om eens af te vragen aan deze hype te moeten mee doen.

Bespaart een hoop tijd, geld , energie en ergernis.

Stoppen is niet zo erg.

gr. Jan
Door wthus
SpeedyGJ schrijft:
Weerstation Verkopen...
Website offline...

Ik heb mijn weerstation nog niet verkocht, die staat nu schoongemaakt in een doos. Kan mijn hobby ook nog steeds niet beëindigen, de website blijft dan ook gewoon bestaan en up-to-date (ook al komt er geen hond langs). Vind het nog steeds erg jammer dat ik na >10 jaar meten het meetveld heb moeten opruimen. Maar anderzijds bespaard het ook weer tijd 's avonds. Mischien dat er ooit weer een alternatieve locatie komt, meten in de achtertuin hier zie ik niet zitten (ben geen stadsmeter).

In elk geval ben ik niet zo iemand die meteen alles verkoopt, en ergens snap ik ook niet waarom daar zo'n probleem over wordt gemaakt (of heb ik wat gemist?).
Door teesee64
jango schrijft:

Theo

Ik mag toch wel aannemen dat je meer achtergrond hebt over de reden van het stoppen van weatherservice.
Je had een samenwerking met hem,wat hield die samenwerking in?
Het gaat mij (ons) misschien niets aan.
Maar als jij ook niet weet wat de reden is,vind ik het een rare situatie.
Zo ga je nl. niet om met compagnons of relatie`s.

groet Jan

Hallo Jan,

Nee, ik tast ook in het duister over de reden waarom Nicolas gestopt is. Ik heb wel mijn vermoedens, maar meer dan dat is het niet.
Uiteraard ben ik ook een beetje ontdaan erover. (druk me netjes uit)

De samenwerking bestond uit de gezamelijke weerkaart en daarnaast was ik ICT coordinator van Weatherservice.be. Heb er aardig wat tijd in gestoken en ja, dan valt het wat rauw op je dak als je een mailtje krijgt met de mededeling dat hij (zonder opgaaf van reden) per direct stopt met alles. Ben er verder ook niet echt blij mee, maar het is niet anders.

Heb nog geprobeerd om de website over te nemen, maar dat kreeg ik niet rond met Nicolas.

Vindt het echt heel erg jammer dat hij op deze manier veel mensen in de steek laat.

Ik denk ook dat veel mensen vooraf niet in kunnen/willen schatten hoeveel werk een (weer)website is en dat het opstarten van zo'n website verantwoordelijkheden/verplichtingen met zich meebrengt. Veel mensen verkijken zich daarop en dat zie je dan terug als websites die na een aantal maanden niet meer onderhouden worden.
Ik speel al een aantal jaren mee op internet met websites/forums ed. en heb dit vaker zien gebeuren. Ook ik heb me wel eens verslikt in het vele werk.

Maar goed, we hebben er weer wat van geleerd zal ik maar zeggen...

Groet,
Theo
Door Jan van Ooijen
Het is niet de eerste keer dat hij dit flikt, heeft het namelijk al een keer of twee gedaan en ook wederom niets laten horen aan zijn leden. Nu zal hij allicht wel weer gaan wijzen met een vinger naar andere personen toe.... "Het is zijn of haar schuld dat ik toe deze beslissing ben gekomen...." Maar aangezien hij meer vijhanden heeft, waar hij na mijn inziens het zelf naar gemaakt heeft op diverse weerfora's lijkt het mijn inziens toch echt geheel aan zijn eigen te liggen en niet zozeer aan anderen