Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door reitsma1960
Hallo,

Gisteren (dinsdag 12/4) heb ik telefonisch contact gehad met mijn webhoster omdat mijn website dinsdagochtend vroeg zo`n 5 uur uit de lucht is geweest.
Het blijkt dat dit probleem waarschijnlijk is veroorzaakt doordat o.a. het programma Weather Dispaly (WD) om de 2 seconden upload. Het probleem is dan dat om de 2 seconden de Ftp opengaat (upload) en weer sluit na upload.
Daarnaast upload in natuurlijk meerdere bestanden via WD en ook o.a. de data van de onweerdetectie (1x per minuut) en uiteraard meer.
Volgens mijn webhoster is deze frequentie te groot en kan dat niet goed gaan.

Ik ben hierover met hen in discussie. Ik heb uitgelegd dat wereldwijd vele weerstations dat op deze wijze doen. Ik heb ook uitgelegd dat ik dit niet anders wil om realtime info te kunnen geven.
De webhoster wil graag meedenken om dit probleem op te lossen en wil graag info hoe andere weerstations dit doen en of dit probleem herkend wordt.

Ik heb afgesproken dat ik dit op de fora zou vragen en erop terug zou komen.
De vraag staat ook op het WD forum en het blijkt dat er in Amerika ook veel diiscussie over is geweest. Weerstations worden als lastig gezien vanwege de upload frequentie.
Met name wanneer je betaald, vind men daar, moet het mogelijk zijn.
Ik betaal mijn webhoster voor een Premium pakket jaarlijks.

Graag jullie reactie en ervaringen zodat ik hiermee naar mijn webhoster kan gaan.

Bedankt,

Oebel
Door teesee64
Hallo,

Ik werk met zowel WD als met Cumulus en beiden uploaden realtime naar de server. Daarnaast maak ik veelvuldig gebruik van ftp om weerkaarten ed te uploaden.
De server verbruikt ongeveer 100 gb per maand aan dataverkeer.

Het probleem zoals jij beschrijft herken ik in ieder geval niet. Hier werkt alles vlekkeloos.

Het kan dus wel. Denk dat je hoster de beveiliging wat hoog heeft ingesteld?

Groet,
Theo
Door reitsma1960
teesee64 schrijft:
Hallo,

Ik werk met zowel WD als met Cumulus en beiden uploaden realtime naar de server. Daarnaast maak ik veelvuldig gebruik van ftp om weerkaarten ed te uploaden.
De server verbruikt ongeveer 100 gb per maand aan dataverkeer.

Het probleem zoals jij beschrijft herken ik in ieder geval niet. Hier werkt alles vlekkeloos.

Het kan dus wel. Denk dat je hoster de beveiliging wat hoog heeft ingesteld?

Groet,
Theo

Hoi Theo,

Bedankt voor je reactie. Het kan niet aan de beveiliging liggen want dan zou er een structureel probleem zijn en dat is er niet. (kreeg ik terug van mijn webhoster)

Ik hoop dat er nog meer reacties komen met ervaringen met webhosters, positief of negatief.

Ik wil er even duidelijk bij zeggen dat ik absoluut geen probleem heb met mijn webhoster. Ze willen graag meedenken en adviezen,tips en ervaringen horen.
Daarom vraag ik dit.

Oebel
Door Oebele
Wat bedoel je met "opengaat en sluit" steeds opnieuw inloggen en uitloggen? in dat geval kan ik me voorstellen dat dat niet goed kan gaan.
Zit er in dat geval geen instelling in die de FTP verbinding open laat staan.

Bij VWS werk realtime via php _GET
Door reitsma1960
Oebele schrijft:
Wat bedoel je met "opengaat en sluit" steeds opnieuw inloggen en uitloggen? in dat geval kan ik me voorstellen dat dat niet goed kan gaan.
Zit er in dat geval geen instelling in die de FTP verbinding open laat staan.

Bij VWS werk realtime via php _GET

In WD gaat de Ftp verbinding steeds even open en dicht bij het versturen van het bestandje. Het is geen realtime open verbinding. Dat zou het gemakkelijker maken, maar tsjaaa.

Oebel
Door Meteo Hoogeveen
hallo

ik had 2x een soort time-out op mijn site, omdat er plots teveel ftp-verbindingen tegelijk waren naar hostingprovider, hierdoor ging mijn site automatisch offline.

dit speelde wel af in het begin van de site.
nu al een tijd geen problemen.

groet

Bert
Misschien een idee om het volgende proggie eens te proberen: http://www.windows.svopex.eu/tinyuploader/tinyuploader.html
Dit is TinyUploader. Ik gebruik VWS om bepaalde data om de 5 minuten te uploaden.
Daarnaast gebruik ik TinyUploader om de data voor de live (Ajax) pagina en WeatherFlash om de 10 seconden te uploaden. Als het goed is houdt TinyUploader de ftp verbinding open.
Door reitsma1960
Bedankt voor de reacties Sietze en Bert.
Sietze, ik krijg een virus waarschuwing wanneer ik dat progje wil downloaden en installeren.

Ik zit overigens nog eens te kijken naar de realtime Ftp in WD en vraag me af of het wel klopt wat ik schrijf. (het iedere 2 seconden openen, uploaden en sluiten)
Ik vraag me af of de verbinding niet open blijft wanneer ik de logfile bekijk.
Ik dacht gezien te hebben dat het programma opent en sluit, maar vraag me nu af of dat wel zo is.

Wie kan hier duidelijkheid over geven?
Ik heb overigens ook Brian Hamilton hierover gemaild.

Oebel
Door reitsma1960
WSL schrijft:
Hoi Oebel,

Ik gebruik het al heel lang, dus er is niets mis mee. Misschien omdat het van een Tsjechische website afkomstig is, dat het daarom dubieus gevonden wordt.

Sietse.

Hoi Sietze,

Oké, dan zal dat het zijn.

Ik heb overigens bericht van Brian Hamilton (maker WD) dat de realtime Ftp open blijft.

Dit kan dus geen probleem zijn voor mijn webhoster.
Dat weerstations een hoge Ftp upload hebben kan voor hen lastig zijn maar moeten ze maar mogelijk maken of in ieder geval zorgen dat het blijft draaien. Daar betaal ik voor.
Ik geef hen dit terug.

Bedankt voor de reacties.

Oebel