Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Het lijkt erop dat sommige providers mails vanaf de HWA server blokkeren. Het gaat daarbij om de mails die verstuurd worden bij het aanmaken van een nieuw account en het opvragen van een nieuw wachtwoord. Waarschijnlijk geldt dit voor forum berichten waarop je geabonneerd bent.

De mails belanden niet eens in de spam folder, maar komen helemaal niet aan. In elk geval bij Ziggo speelt dit probleem. Bij gmail en hotmail in elk geval niet.

Volgens de hostingprovider van de server zou dat kunnen liggen aan Reverse DNS instellingen. Deze instellingen zijn gisteren goed gezet door de hosting provider. Het kan echter 24 uur duren voordat dit wordt opgepakt.

Bij een test vanmorgen, kwamen de mails bij Ziggo nog steeds niet aan. Hopelijk is dat omdat de 24 uur nog niet voorbij zijn. Mocht het vanavond/morgen nog niet werken, dan zullen we verder moeten zoeken. Hulp en tips zijn welkom....

Mochten je een account hebben aangemaakt, maar nog geen bevestigingsmail hebben ontvangen, neem dan even contact op via het contactformulier, dan kan ik het account handmatig valideren.

Gr,
Luc
Door wthus
Nu je het zegt... ik krijg geen enkele mail binnen via HWA, geen mail dat er een persoonlijk bericht is, geen mail als er wordt gereageerd op een topic, geen mail met uitnodiging voor MC, etc. Heb geen Ziggo, maar xs4all maar misschien dat zij ook wat te streng zijn met de mails vanaf de server. :P
Door Luc
Goed om te weten dat ook xs4all hier problemen mee heeft en niet alleen Ziggo. Wellicht kan de hostingprovider daar mee verder mocht de Reverse DNS setting niet de oplossing zijn. Ik hoop dat het probleem vanaf morgen is opgelost.

Off topic: De mail voor de uitnodiging van MC is alleen gegaan naar weerstations die deelnemen aan de samenwerking en ook daadwerkelijk de laatste maand data hebben aangeleverd. Tot die laatste categorie behoort jouw weerstation (helaas) niet meer.

Gr,
Luc
Door teesee64
Hallo Luc,

Hier geen enkel probleem.
Ik heb ziggo maar maak gebruik van mijn eigen mailserver.

Heb wel gemerkt dat Ziggo poorten dicht gegooid heeft. Email verzenden met bv outlook via Ziggo kan dus alleen via poort 587, ontvangen via poort 143.

Misschien dat daar het probleem zit?

Groet,
Theo
Door reitsma1960
Ik heb wel problemen met Ziggo. Ik krijg per mail geen notificaties dat er gereageerd is een forum topic waarop ik geabonneerd ben.
tot op dit moment is het nog niet opgelost.:(

Oebel
Door Willy Peters
Ik heb ook nog geen uitnodiging van MC gehad. Ik stel de gegevens wel beschikbaar. Laatst ook op een topic geabonneerd en geen mail gekregen. Er was wel op het topic gereageerd. Ik heb het hele spulletje gehost bij One.com. Misschien heb je ook iets aan deze info Luc.

Willy
Door Luc
Willy Peters schrijft:
Ik heb ook nog geen uitnodiging van MC gehad. Ik stel de gegevens wel beschikbaar. Laatst ook op een topic geabonneerd en geen mail gekregen. Er was wel op het topic gereageerd. Ik heb het hele spulletje gehost bij One.com. Misschien heb je ook iets aan deze info Luc.

Willy
Ik heb je even een PM gestuurd over uitnodiging van MC. Dat staat namelijk los van de problemen. De mails verstuurd door de server komen niet aan. Mail verstuurd vanaf mijn e-mailaccount staan hierbuiten. Die komen wel aan.

Gr,
Luc
Door Luc
Het probleem is opgelost. Het had toch te maken met Reverse DNS. Ken de details niet, maar de beheerder van de server heeft het keurig opgelost.

Ik heb met een Ziggo (@home) account een test gedaan en dat gaat nu goed. Bij andere providers moet het nu ook goed gaan.

Aanmeldingen, password resets en forum notificaties zouden vanaf nu dus weer moeten werken.

Gr,
Luc
Door reitsma1960
Luc schrijft:
Het probleem is opgelost. Het had toch te maken met Reverse DNS. Ken de details niet, maar de beheerder van de server heeft het keurig opgelost.

Ik heb met een Ziggo (@home) account een test gedaan en dat gaat nu goed. Bij andere providers moet het nu ook goed gaan.

Aanmeldingen, password resets en forum notificaties zouden vanaf nu dus weer moeten werken.

Gr,
Luc

Hartstike goed Luc. Bedankt.

Oebel