Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door poldeleeuw
weatherservice schrijft:
Hou ons zeker op de hoogte, want het is best een leuk project aan het worden!

Groet,

Nicolas

Je kan altijd meedoen he :-)
Door poldeleeuw
Mijn pakje is onderweg naar België momenteel. Ik verwacht het morgen bij mij thuis.
Maandag kan ik dan alles eens goed bestuderen en dan kan het serieuze werk beginnen :-)
Door djdive
Die van mij is inmiddels binnen.

Voor de gene die willen weten welke GPS module er bij wordt geleverd dit is de geen die er bij zit:

Navilock EM-406A

Denk dat ik vanavond wat te doen heb (wordt toch geen BBQ weer vanavond :P )
Door ws vreewijk
Nee en als je opschiet kun je van het huidige onweer genieten:cheer:
Door poldeleeuw
Heeft er al iemand al wat in elkaar gestoken van het project?

Ik begin er morgen aan.

Joeri.
Door djdive
Hi,

Na een valse start te hebben gehad dat ik niet de juiste part list had heb ik dit weekeind beide PCB's goed in elkaar kunnen zetten en testen.
(tip, letop welke versie nummer je op de PCB van de pre-amp heb staan)

Nu op dit moment ben ik bezig met het maken van de antenne en het installeren van de juiste software (heb wat problemen met de Windows 7 64bit omgeving).
Gr,
DJ
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

De print plaatjes ,processor AD/cristal vandaag binen gekregen nu nog de verdere onderdelen bij elkaar sprokkelen , ook een sport. h=Het hoeft voor mij niet morgen klaar daar ben ik teveel techneut voor ,en als het dan werkt is er geen lol meer aan om er een kastje omheen te maken. Maar ik ga er voor. Een goed en duidelijk projekt en de printen zien er heel verzorgd uit.

Groeten Nol
Meteoeersel.nl
Door nolversteeg
Hallo DJ,
Ik heb nog niet direct gekeken naar de software omdat dit meestal niet past in de omgeving die je thuis draait xp win7 vista server ,en ook nog niet gekeken welke software er voorhande is in het project , Ik probeer eerst het geheel aan hardware klaar te krijgen en dan komt de software en misschien ga ik wel net zo de mist in als mat de Envoy 8X, dan wordt het pas leuk om de hele zaak aan elkaar te knopen.

Groeten Nol
Door djdive
Nol,

Ik heb per toeval gisteren een mail ontvangen uit duitsland met mijn inlog gegevens en wat software er bij die wel werken dus dat stukje moet goed komen.

Op dit moment ben ik de PCB iets aan het aanpassen met een "opsteek" print, want ik wil de RS232 verbinding aanpassen naar een ethernet kaart zodat ik hem direct in mijn netwerk kan opnemen.

Zodra dit werkt zal ik mijn bevindingen hier laten weten.
"Hoop dat ik voor as woensdag/donderdag iets in test online heb want met een beetje geluk kan hij de eerste vonken detecteren ;-) "
Door nolversteeg
Hallo DJ,

Als je het een en ander in elkaar gestoken hebt controleer het dan goed want een foutje is zo gemaakt, en wordt het i.p.v. vonken detecteren vonken maken .

Succes Nol
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17