Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door poldeleeuw
Hoi,

Kan er eens iemand testen op de pre-amplifier pcb of er enig geluid (licht geruis ofzo) uit de headset komt en als dat met antenne is of zonder.

groeten.
Door djdive
Hi,
Heb het even geprobeerd (ben nog niet zover dat ik er een antenne aan heb zitten).
Maar zodra ik een elektrische storing creëer krijg ik per kanaal afzonderlijk de storing te horen.
Welke op zijn beurt wordt doorgegeven aan de controler board.

Waarbij de potentiometer kan worden gebruikt om de "gevoeligheid" in te kunnen stellen.
Hoor je op dit moment helemaal niks (zelfs geen erg lichte ruis)?
En wanneer je een elektrische storing veroorzaakt gaat het gele ledje dan knipperen?
Gr,
DJ
Door poldeleeuw
Hoi iedereen,

Heeft er al iemand de eerste (goed) werkende resultaten van dit project?

Ik ga terug herbeginnen met solderen op nieuwe PCB's, heel voorzichtig deze keer.

Groeten.
Door djdive
Hi,

Ik heb hem al wel werkend, maar nog zonder behuizing voor zowel de PCB als de antenne.
Als het goed is krijg ik morgen of anders volgende week de behuizing binnen en kan ik hem verder af maken.

Los daarvan zit ik ook nog te wachten op mijn RS232 naar Ethernet converter want die ik wil er gelijk inbouwen zodat ik hem kan opnemen in mijn netwerk zodat ik niet met een RS232 door het huis hoeft te werken.

Maar los hiervan heeft hij afgelopen weekeind (zaterdag) zijn eerste donderklap al gedetecteerd.

Gr,
Dieuwert
Door nolversteeg
Hallo bliksemmannen,

De printen zijn gesoldeerd, het is de versie 7 met USB even moeten zoeken naar de driver dat is gelukt de GPS Data komt binnen zo ook de klokpuls, Alleen is er iets fout gegaan met de inlognaam en password, daar moet ik nog een mail over sturen,ik ga eerst de antenne maken die is voor de helft af, dus morgen verder met boren zagen en draden trekken, dan kan ik oordelen of het werkt want als ik nu een storing maak of de testknop druk gaat de prosessor ok tilt, en er schijn alweer een nieuwe versie te zijn 7B.
Groeten Nol
Meteoeersel.nl
Bijlagen
tn_antenne.jpg
tn_antenne.jpg (95.73 KiB) 3270 keer bekeken
Door nolversteeg
Hallo Bliksemvrienden,

Het Toa project is operationeel ,nog zonder kastje en een hele hoop draden, na een paar probleemen opgelost te hebben (foutjes in de layout ,(oude) processor van V6 is anders dan V7,huiskamer dimmer die alles over de rooie hielp.) nu staat de loopantenne buiten op de tafel met een plastic zak er overheen . en via blitzortung zie ik de ontladingen die ik gekonstateerd heb op de plaats waar anderen die ook gemeten hebben. het grootste probleem komt nog want dat is software ,ik moet nu zien om de data of de plaatjes op de website te krijgen. Buiten het kastje en de electronika wordt het weer een uitdaging.
Door nolversteeg
Hallo bliksem vrienden,

De antenne is gereed en werkt als een speer , via de TOA site goed te zien ,temeer de lokatie die hij zie overeenkomen met de mede detectoren , gelukkig voor ons want op bliksem zitten we niet te wachten, Ik heb het geheel wel wit gespoten want ik wil niet in de krant komen,zoals de NS, 8 mtr (-de afvalstukken) koperbuis 15 rond en 50 mtr 1,5 quadraat ,zodat het geheel van de muur gerukt wordt door een onverlaat.
De versterker en filter zit klem in de dikke buis,de cat5 kabel loopt onder de asbest dakrand naar de kamer waar de server staat. de GPS onvanger ligt onder het laatste stukje asbestrand ook naar de noem het maar weerkamer. de resultaten zijn te zien op

http://www.blitzortung.org/Webpages/ind ... QJRATYP63B.

Dit ik ook het volgende projectje om deze hele riedel op mijn website te krijgen. maar gaat lukken.!?! Ik hoop ook dat er meer mensen enthousiast worden voor dit project , zeker als hobby is het voor mij zeer geslaagd, los van de resultaten die het opleverd. maar in alle opzichten Deutche grundligkeit.

Groeten Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl
Door djdive
Hi Nol,

Goed bezig ;-)
Morgen ga ik het project verder afmaken.
Ik heb inmiddels alle PCB afstand houders en wat ABS behuizingen.
Heb alleen nog niet de RS232 converter maar dat mag de pret voor nu niet drukken.
Gr,
DJ
Door nolversteeg
foto?.

Luc valt over 4 KB maar nu gaat ket lukken
Bijlagen
loopantenne1.GIF
loopantenne1.GIF (143.33 KiB) 3270 keer bekeken
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11