Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Onweer Fanaten,en zelfbouwers,

Vanavond had ik geen buurvrouw nodig om storing te maken, de interferenses vlogen om mijn oren , zodat meten niet meer mogelijk was de gain van de ontvanger was geheel zonder jumpers dus 0, maar nog teveel onweer data , het systeem is geschikt om bliksenm te detecteren maar dan ver buiten de regio, of er moet nog een optie zijn om de versterking lager te maken , want ik heb geen zin om iedere keer de trap op te gaan om jumpers te verwisselen , dit moet ook met software te doen zijn , daar heb ik zojuist Egon een mail over gestuurd die nog van zijn vakantie geniet.

we wachten af
groeten Nol
Door nolversteeg
hallo bliksemvrienden ,
ik heb knipsels gemmak van de waarnemingen van mezelf en daarna van de hele bliksemklub met Rood 120 minuten geleden en wit van 0-20 minuten.

groeten Nol
Bijlagen
nu_met_zn_allem.GIF
nu_met_zn_allem.GIF (103.86 KiB) 3692 keer bekeken
Door nolversteeg
of net andersom met de meeste schichten zijn van de hele club
dat het hier rustig is heeft te maken met het verhaal wat ik eerder schreef de onvanger of de antenne is te goed en gaat over op interferiens ,teveel waarnemingen per seconde.
groeten nol
Bijlagen
nu.GIF
nu.GIF (69.07 KiB) 3692 keer bekeken
Door poldeleeuw
@ NOl:

wow Nol, spectaculair!!

Ik ga morgen eens de software van Frank Kooiman afstellen, heb jij die al gebruikt?
Door nolversteeg
hallo Joerie,

Ik kijk nu alleen met de TOA lithning viewer, en ook nog iets van Edmund Korfmann maar dat is nog niet zo spectaculair. met het eerste kan je het verloop van de inslagen zien tot op grote afstand, met regen en wolken waarnemingen, dan had misschien het gebeuren in Belgie beter af kunnen lopen.

Groeten Nol
Door poldeleeuw
Ja, België waarschuwt nooit goed en op tijd voor zo'n noodweer. Er moet eerst iets ergs gebeuren ,zoals vandaag, vooraleer ze ingrijpen.
Door poldeleeuw
Ik heb een vraagje. Werkt de software van Frank Kooiman met een electrische antenne of enkel met een dubbel dipool antenne? Ik probeer de software in te stellen maar het lukt niet goed (ik krijg als ik die aansluit een hard gezoem, op de line-in). Heeft er iemand de juiste instellingen voor versie 8.5.31?
Door djdive
Hallo,

Helaas ben ik gisteren telaat thuis gekomen ivm werk dus ik heb het schouwspel helaas niet kunnen waarnemen.
Desalnietemin heb ik gisteren avond laat het toch geprobeerd iets te detecteren met dit als gevolg.

[img]http://www.djvanleest.nl/download/Knipsel.JPG[/img]

Dus opzich een niet onaardige detectie, en zeker niet gezien het feit dat ik hier gebruik maakt van de ferriet antennes (wel voorzien van een afscherm mantel via de GND) maar toch.

Ik denk gezien het resultaat en de beschikbaarheid van de informatie dat de software van onze oosterburen mijn voorkeur kan krijgen.

Hoe staan jullie hier tegen over?
Ik hoor het wel.
Gr,
Dieuwert
Door poldeleeuw
Ik denk dat mijn voorkeur ook uit zal gaan naar de software van de oosterburen. Ik heb al paar keer mail gestuurd naar Frank Kooiman ivm de instellingen van zijn software maar krijg amper zinvolle hulp... jammer in ieder geval... Had graag zijn software gebruikt...
Door poldeleeuw
Hallo bliksemse vrienden :P ,

Ik heb eens rondgesnuffeld op internet en kwam deze geweldige site tegen. http://lrsatx.com/LR_Christopher/index.html. Deze persoon is aan het uitzoeken om 1. het systeem en de bijhorende software eenvoudiger te maken met een user manual + 2. wat bijpassingen te doen aan de hardware. De website word geregeld geupdated dus zeker checken!!

Joeri.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17